کیت خود آزمایی کووید 19


اگر شما نیاز به آزمایش کووید 19 دارید و نمی توانید توسط یک ارائه دهنده خدمات بهداشتی آزمایش شوید، شما و ارائه دهنده خدمات بهداشتی درمانی خود می توانید از یک کیت خودآزمایی استفاده کنید که می تواند در خانه یا هرجای دیگر انجام شود. گاهی اوقات به خودآزمایی “آزمون در خانه” نیز گفته می شود.

این کیت ها و تست های خود گردآوری یا با نسخه پزشک یا بدون نسخه در داروخانه یا فروشگاه و بدون نسخه در دسترس است. در حال حاضر از کیت ها و تست های خود آزمایی موجود برای تشخیص عفونت موجود استفاده می شود.

انواع نمونه ها گیری ها

بعضی از آزمایشات به نمونه بینی نیاز دارد که می توان با استفاده از یک سواب جلوی بینی یا یک سواب میانی نمونه از بینی جمع آوری کرد.

سایر آزمایشات به یک نمونه بزاق نیاز دارد.

دستورالعمل های استفاده برای این تست ها متفاوت است و افراد باید مطابق با دستورالعمل موجود بر روی تست ها نمونه خود را جمع آوری کنند.

نتیجه آزمایش منفی به این معنی است که SARS-CoV-2، ویروسی که باعث کووید 19 می شود، در نمونه شما یافت نشد. اگر در حالی که علائمی داشتید این آزمایش را انجام دادید و همه دستورالعمل ها را با دقت دنبال کردید، نتیجه منفی معمولاً به این معنی است که بیماری فعلی شما کووید 19 نیست.

با این حال، ممکن است در بعضی از افراد مبتلا به کووید 19 یک آزمایش نتیجه منفی بدهد (به این منفی کاذب گفته می شود). اگر نمونه خیلی زود جمع شده باشد، می توانید آزمایش منفی داشته باشید. در این صورت، بعداً در طول بیماری می توانید آزمایش دوباره انجام دهید. علائم و نتایج آزمایشات را با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی در میان بگذارید تا مشخص شود آیا به آزمایش های بیشتر نیاز دارید.

اگر نتیجه مثبت است نتیجه خود را به ارائه دهنده خدمات بهداشتی خود بگویید و در طول بیماری با او در تماس باشید. برای جلوگیری از انتشار ویروس به دیگران، توصیه های CDC را دنبال کنید.

یکی از این کیت های خود آزمایی توسط کره جنوبی ساخته شده است. کره جنوبی اولین کیت های خودآزمایی داخلی کووید 19 را تأیید کرد.

کیت های آزمایشی تولید شده توسط SD Biosensor و Humasis قبلاً در کشورهای اروپایی از جمله آلمان، سوئیس، هلند و اتریش مورد استفاده قرار گرفته اند. کاربران باید بتوانند در مدت 15 دقیقه از آزمایش نتیجه بگیرند، اما سطح حساسیت برای کیت های داخلی کمتر از تست مبتنی بر PCR است که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

میزان حساسیت کیت های آزمایشی تازه تأیید شده به ترتیب برای SD Biosensor و Humasis به ترتیب 90 و 89.4 درصد است. کره جنوبی هنوز اطلاعات دقیق تری از حساسیت کیت خود ارائه نکرده است.

هر سه شرکت ها باید ظرف مدت سه ماه نتایج آزمایش کارآزمایی بالینی اضافی را ارائه دهند.

انتهای پیام/ پنج شنبه 9 اردیبهشت 1400

منابع

Centers for Disease Control and Prevention (CDC )

CNN News

مطالعه موارد زیر را به شما پیشنهاد می کنیم

کاهش پاسخ آنتی بادی کووید در برخی از بیماران مبتلا به MS

ارتباط لخته شدن خون پس از تزریق واکسن آسترازنکا و جانسون و جانسون

دو جهش L452R و D614G کرونا ویروس

ویروس کرونا B.1.1.7 با قابلیت انتقال بیشتر

اپیدمی کووید 19 و کاهش موارد آنفلوآنزا

×