کاهش پاسخ آنتی بادی کووید در برخی از بیماران مبتلا به MS


پاسخ آنتی بادی کووید در برخی از بیماران مبتلا به MS کاهش یافته است، اما پاسخ سلول T حتی در بیمارانی که از اوکرلیزوماب استفاده می کنند مشابه بود.

داده های اولیه یک مطالعه در نیویورک نشان داد که پاسخ های آنتی بادی پس از عفونت SARS-CoV-2 در بیماران مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس (MS) که اوکرلیزوماب (Ocrevus) استفاده می کنند در مقایسه با سایر بیماران MS کاهش یافت.

تشخیص آنتی بادی متفاوت بود اما سطح سلول T برای بیماران مبتلا به کووید 19 و MS بدون در نظر گرفتن درمان اصلاح کننده بیماری که استفاده می کردند، مشابه بود.

نتیجه اصلی مطالعه ما این است که بیماران MS تحت درمان تخلیه سلول های B، اوکرلیزوماب، دارای پاسخ های ضعیف آنتی بادی به ویروس SARS-CoV-2 هستند و احتمال تولید آنتی بادی های خنثی کننده علیه SARS-CoV-2 نسبت به بیماران MS که از اوکرلیزوماب استفاده نمی کنند، بسیار کمتر است.

از طرف دیگر، پاسخ سلول های اختصاصی SARS CoV-2 در بیماران تحت درمان با اكرلیزوماب و غیر تحت درمان با اوكرلیزوماب مشابه بود و از نظر بالینی، این دو گروه از کووید 19 با شدت مشابه برخوردار بودند. این یافته ها نشان می دهد که بیماران تحت درمان با اوکرلیزوماب قادر به مقابله با عفونت کووید 19 با وجود پاسخ آنتی بادی کم هستند، احتمالاً به این دلیل که بازوهای دیگر سیستم ایمنی بدن – سلول های T و ایمنی ذاتی – در اکثر موارد محافظت کافی را ایجاد می کنند.

همچنین گفته شد که پاسخ سلول T به SARS-CoV-2 در بیماران تحت درمان با آنتی بادی مونوکلونال دیده شد.

مطالعه ای برای بررسی پاسخ های واکسیناسیون کووید 19در بیماران مولتیپل اسکلروزیس با ارزیابی آنتی بادی های ضد پروتئین سنبله و پاسخ سلول های T انجام می شود. سوال نهایی و بی جواب برای بسیاری از افراد مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس در درمان های اصلاح کننده بیماری این است که آیا واکسیناسیون کووید 19 آنها محافظت کننده بوده است؟

کیستر و همکارانش بیماران MS را در NYU آلوده به SARS-CoV-2 در اولین موج همه گیری کووید 19 در اوایل سال 2020 ارزیابی کردند. شرکت کنندگان در ژانویه-مارس 2021، به طور متوسط ​​260 روز پس از عفونت، ارزیابی آنتی بادی و سلول T داشتند. بیماران MS که واکسن کووید 19 داشتند و از داروهای ضد CD20 غیر از اوکرلیزوماب استفاده می کردند و در سه ماه گذشته دارای استروئیدهای با دوز بالا، ایمونوگلوبولین داخل وریدی (IVIG)، پلاسما یا آنتی بادی بودند یا همبودی (وجود همزمان دو بیماری) که می تواند سیستم ایمنی بدن را سرکوب کند از مطالعه خارج شدند.

روش Multiplex NYU آنتی بادی های SARS-CoV-2 را در اکثر بیماران MS بدون در نظر گرفتن درمان تشخیص داد، اما سطح آنتی بادی های ضد پروتئین سنبله IgG در بیماران تحت درمان با اوکرلیزوماب در مقایسه با کسانی که از سایر درمان های اصلاح کننده بیماری استفاده نمی کنند یا اصلاً بدون درمان MS هستند، به طور قابل توجهی پایین تر بود. متوسط ​​غلظت بازدارندگی نیمه حداکثر (IC50) آنتی بادی های خنثی کننده در گروه تحت درمان با اوکرلیزوماب کمتر از سایرین بود. پاسخ سلول های T توسط ELISpot و TruCulture در بیماران تحت درمان با اوکرلیزوماب و غیر تحت درمان با اوکرلیزوماب دارای نرخ های مشابهی بود.

دانشگاه کلرادو و NYU Langone Health به زودی مطالعات پاسخ واکسن کووید 19 را در بیماران MS آغاز می کنند. آنها گفتند ما قصد داریم یک مطالعه طولی درباره چگونگی تولید پاسخ های ایمنی سلول T و آنتی بادی به بیماران تحت درمان با اوکرلیزوماب با همکاری گروه کلرادو انجام دهیم. این مطالعه 60 بیمار را ثبت نام می کند و آنها را برای یک سال دنبال می کند.

انتهای پیام/ چهارشنبه 1 اردیبهشت 1400

منابع

MEDPAGE TODAY

مطالعه موارد زیر را به شما پیشنهاد می کنیم

ارتباط لخته شدن خون پس از تزریق واکسن آسترازنکا و جانسون و جانسون

دو جهش L452R و D614G کرونا ویروس

ویروس کرونا B.1.1.7 با قابلیت انتقال بیشتر

اپیدمی کووید 19 و کاهش موارد آنفلوآنزا

بررسی ارتباط احتمالی بین واکسن کووید 19 جانسون و جانسون و لخته های خون

×