ویروس کرونا B.1.1.7 با قابلیت انتقال بیشتر


مطالعات جدید نشان می دهد که نوع ویروس کرونا B.1.1.7 انگلیسی قابلیت انتقال بیشتری دارد اما ممکن است کشنده کمتری داشت باشد.

دو مطالعه جدید نشان می دهد که نوع ویروس کرونا B.1.1.7، که برای اولین بار در انگلستان شناسایی شد، قابل انتقال است، اما به نظر نمی رسد که این نوع بر شدت بیماری تأثیر بگذارد.

یافته های جدید با تحقیقات جداگانه ای که قبلا پیشنهاد می کرد این نوع احتمال خطر بالاتر مرگ ناشی از کووید 19 است، درگیر است.

یکی از مطالعات جدید که در The Lancet Diseases Diseases منتشر شد، هیچ مدرکی در نمونه بیماران بستری در بیمارستان یافت نشد که نشان دهد نوع B.1.1.7 با کووید 19 شدید مرتبط است. با این حال، این نوع با افزایش بار ویروسی همراه است، که شواهد رو به رشد در مورد انتقال آسان تر آن را پشتیبانی می کند.

مطالعه دیگر، که در The Lancet Public Health منتشر شد، هیچ ارتباط معنی داری از نظر آماری بین نوع B.1.1.7 و انواع یا مدت زمان علائم کووید 19 که افراد گفته اند را نشان نداد.

مطالعه بیماری های عفونی لانست شامل داده هایی در مورد 496 نفر بود که در بیمارستان های لندن بستری شده و از نظر ویروس کرونا مثبت بودند.

داده های ما، در چارچوب و محدودیت های یک مطالعه در دنیای واقعی، اطمینان اولیه را فراهم می کند که شدت بیماران بستری در نوع سویه B.1.1.7 تفاوت چشمگیری با شدت بیماری در افراد فاقد آن ندارد.

محققان هیچ تفاوتی در نتیجه بیماری شدید یا مرگ و میر بین نژاد و سایر نژادها پیدا نکردند. اما محققان میزان بار ویروسی را در بین بیماران B.1.1.7 بیشتر تخمین زدند.

به طور کلی، بیماران مبتلا به B.1.1.7 جوان تر بودند و بیماری های کمتری از بیماران مبتلا به عفونت غیر B.1.1.7 داشتند که احتمالاً نمایانگر انتقال گسترده و بالقوه این نوع در جامعه یا تفاوت در احتمال پذیرش در بیمارستان است، که ما قادر به کشف آن در این گروه بیمارستانی نبودیم.

انتهای پیام/ سه شنبه 24 فروردین 1400

منابع

abc News

مطالعه موارد زیر را به شما پیشنهاد می کنیم

اپیدمی کووید 19 و کاهش موارد آنفلوآنزا

بررسی ارتباط احتمالی بین واکسن کووید 19 جانسون و جانسون و لخته های خون

اکثر کودکان مبتلا به بیماری التهابی جدی کووید خفیف داشتند

گزارش های لخته خون واکسن کووید 19 آسترازنکا

اثر 81 درصدی واکسن کووید 19 Bharat Biotech

×