اکثر کودکان مبتلا به بیماری التهابی جدی کووید خفیف داشتند


تحقیقات جدید ایالات متحده نشان می دهد که اکثر کودکان مبتلا به بیماری التهابی جدی مرتبط با ویروس کرونا، عفونت خاموش یا خفیف کووید 19 داشتند.

براساس تجزیه و تحلیل مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها که روز سه شنبه 7 آپریل در JAMA Pediatrics منتشر شد، وضعیت غیرمعمول پس از عفونت در کودکانی که مبتلا به کووید 19 بودند، خفیف تر است، اگرچه بیش از نیمی از جوانان مبتلا تحت مراقبت های ویژه بیمارستان قرار گرفتند.

این مطالعه نشان دهنده بزرگترین تجزیه و تحلیل در مورد موارد سندرم التهابی چند سیستمی در ایالات متحده است و شواهد نشان می دهد که این یک پاسخ ایمنی تاخیری به کووید 19 است. این مطالعه شامل تقریباً 1800 مورد گزارش شده از CDC از مارس 2020 تا اواسط ژانویه است. بیشتر آنها در کودکان زیر 15 سال بودند اما این مطالعه در افراد تا 20 سال نیز ادامه داشت.

محققان گفتند که مواردی دو تا پنج هفته پس از پیک بیماری کووید 19 رخ داده است و به دنبال گسترش عفونت های اولیه از مناطق شهری به روستایی رخ داده است. داده های CDC اخیر نشان می دهد که اوج جدید دیگری در وضعیت کودکان مطابق با این روند وجود دارد.

وب سایت CDC نشان می دهد موارد گزارش شده توسط ایالت تا 29 مارس بالغ بر 3،185 مورد بوده و شامل 36 مورد مرگ کودکان بوده است. گزارش های ایالتی همیشه به موقع نیستند، بنابراین مشخص نیست که از زمان پایان مطالعه، چند کودک به این بیماری مبتلا شده اند.

اکثر بچه هایی که کووید 19 داشتند به بیماری مجدد پس از عفونت مبتلا نمی شوند. براساس داده های جمع آوری شده توسط آکادمی اطفال آمریکا و انجمن بیمارستان های کودکان، تقریباً 3.5 میلیون کودک و نوجوان آمریکایی آزمایش کووید 19 را مثبت اعلام کرده اند.

این بیماری اولین بار در اواخر زمستان و بهار سال گذشته در اروپا گزارش شد. برخی موارد، به ویژه مواردی که به دنبال عفونت های خاموش و بدون تشخیص کووید 19 می آیند، ممکن است با بیماری کاوازاکی در کودکان اشتباه باشد، یک بیماری نادر که می تواند باعث قرمزی پوست، تورم و مشکلات قلبی شود.

دکتر شان اولری، نایب رئیس کمیته بیماری های عفونی آکادمی کودکان، گفت: این بیماری التهابی به طور معمول باعث می شود که کودکان خیلی زود بیمار شوند، اما اکثر آنها خیلی خوب به درمان پاسخ می دهند و اکثریت قریب به اتفاق کاملاً بهبود پیدا می کنند.

درمان ها ممکن است شامل استروئیدها و سایر داروهایی باشند که می توانند التهاب را کاهش دهند.

وی گفت: بهترین روش برای جلوگیری از آن جلوگیری از عفونت های کووید 19 و واکسیناسیون در کودکان است. مطالعات واکسن کووید 19 در کودکان در حال انجام است.

در تجزیه و تحلیل CDC، تب از جمله علائم رایج بود. درد شکمی، استفراغ، اسهال و بثورات قرمز پوستی حداقل در نیمی از کودکان مبتلا مشاهده شده است. تقریباً یک سوم آنها التهاب قلب یا درگیری قلبی دیگری داشتند. این علائم در بین کودکان تا 4 سالگی که احتمال نیاز به مراقبت های ویژه نسبت به کودکان بزرگتر نیز وجود دارد، کمترین میزان را داشت.

انتهای پیام/ چهارشنبه 18 فروردین 1400

منابع

Centers for Disease Control and Prevention (CDC)

مطالعه موارد زیر را به شما پیشنهاد می کنیم

گزارش های لخته خون واکسن کووید 19 آسترازنکا

اثر 81 درصدی واکسن کووید 19 Bharat Biotech

گزارش WHO می گوید حیوانات به احتمال زیاد منبع کووید هستند

تکثیر ویروس کرونا در حفره دهانی

محافظت واکسن کووید 19 فایزر علیه انواع مختلف سویه و محافظت 6 ماهه

×