کوکتل آنتی بادی میزان مرگ و میر را در بیماران جدی کووید کاهش می دهد


کوکتل آنتی بادی مونوکلونال casirivimab و imdevimab خطر مرگ را در یک پنجم بیماران بستری در بیمارستان با کووید 19 شدید که هنوز پاسخ آنتی بادی مناسبی دریافت نکرده بودند، کاهش می دهد.

میزان مرگ و میر 28 روزه در میان بیمارانی که در شروع کار سرم آن ها منفی بودند و ترکیب آنتی بادی را در مقایسه با کسانی که مراقبت های معمول را به تنهایی دریافت می کردند، به طور قابل توجهی پایین تر بود.

محققین اضافه كردند، اگر سرم بیماران منفی بود، به این معنی است كه آنها پاسخ آنتی بادی كافی را ایجاد نكرده اند. آنها همچنین خاطر نشان کردند که از هر 100 بیمار تحت درمان، شش مرگ کمتر اتفاق می افتد.

علاوه بر این، مدت اقامت در بیمارستان در بیماران سرم منفی که کوکتل آنتی بادی تصادفی دریافت کردند، نسبت به افراد دارای مراقبت های معمول (به ترتیب 4 در مقابل 17 روز) کوتاه تر بود، و بیماران سرم منفی تا روز 28 زنده ترخیص شدند (64٪ در مقابل 58٪). با این حال، نویسندگان تأکید کردند که این اثر در بیماران سرم مثبت یا در افرادی که پاسخ آنتی بادی ایجاد کرده اند، در ابتدا مشاهده نشده است.

جالب است که، پانل راهنمای NIH کووید 19، استفاده از این روش درمانی را در بیماران بستری در بیمارستان توصیه نمی کند، مگر در یک آزمایش بالینی باشد. FDA دو آنتی بادی casirivimab و imdevimab را برای بیماران مبتلا به کووید 19 خفیف تا متوسط ​​تحت مجوز استفاده اضطراری (EUA) مجاز دانست.

محققان خاطر نشان کردند که این درمان باعث کاهش بار ویروسی، کاهش زمان ار بین رفتن علائم و کاهش نتایج شدیدتر در مطالعات قبلی بیماران غیر بستری در بیمارستان می شود. آنها همچنین به یک آزمایش کوچک اشاره کردند که یک مزیت بالینی را برای بیماران بستری در بیمارستان که پاسخ آنتی بادی طبیعی ندارند، خواهد داشت.

در مورد ارزش درمان های ضد ویروسی در بیماری کووید 19 در اواخر مرحله، عدم اطمینان زیادی وجود داشت، در یک بیانیه، محقق ارشد پیتر هوربی، دکترای دانشگاه آکسفورد انگلیس، گفت: ” استفاده از این ضد ویروس ها در بیماری پیشرفته کووید 19 و هدف قرار دادن ویروس می تواند باعث کاهش مرگ و میر در بیمارانی شود که نتوانسته اند پاسخ آنتی بادی خود را ایجاد کنند.

ارزیابی تصادفی آزمایش درمانی کووید 19 داده های 9785 بیمار را که از 18 سپتامبر 2020 تا 22 می 2021 بستری شده بودند را مورد بررسی قرار داد. یک سوم بیماران سرم منفی، نیمی مثبت، و یک ششم سروستاتوس ناشناخته بودند.

خطر کمتری برای استفاده از دستگاه اکسیژن یا مرگ در گروه کوکتل آنتی بادی در بین بیماران مبتلا به سرم منفی که در ابتدا از دستگاه اکسیژن استفاده نمی کردند وجود داشت.

محققان قصد دارند نتایج خود را برای چاپ پیش از این به نشریه medRxiv و بعداً به یک ژورنال مورد بررسی ارسال کنند.

انتهای پیام/ دوشنبه 21 تیر 1400

منابع

MEDPAGE TODAY

مطالعه موارد زیر را به شما پیشنهاد می کنیم

تاثیر DNA شما بر ابتلا به کووید 19 یا بیماری شدید آن

علامت گوارشی تا چند ماه پس از کووید 19 باقی می ماند

درک دقیق ما از میوکاردیت بعد از واکسن کووید 19

تغییر رنگ پوست علائم دیابت نوع 2 در کودکان

آنچه پزشکان باید در مورد دلتا بدانند

×