تغییر رنگ پوست علائم دیابت نوع 2 در کودکان


دو مطالعه جدید بیماری هایی را که با شرایط قرنطینه در خانه تشدید می شوند بررسی کرد. این مطالعه جدید نشان داد که دیابت نوع 2 در میان بیماری همه گیر کووید 19 در کودکان دو برابر شده است.

این مورد تحت تأثیر موج دار شدن پاندمی ایجاد شده است، که مربوط به دلیل کم تحرکی، احتمالاً خوردن بیشتر و ویزیت کمتر پزشک متخصص اطفال کودکان است. این دو مطالعه ارائه شده در کنفرانس انجمن دیابت آمریکا نشان می دهد افزایش قابل توجهی در خطر دیابت نوع 2 وجود دارد. ما می دانیم این بیماری یک مشکل بزرگ است زیرا یک عامل خطر برای بیماری های قلبی در آینده است.

ضروری است که والدین درک کنند که چه چیزی کودکان را در معرض خطر قرار می دهد، مانند اضافه وزن، کم تحرکی و سابقه خانوادگی بیماری. برخی نژادها نیز در معرض خطر بیشتری هستند و همچنین نوزادانی که وزن کمتری دارند یا مادرانی که در دوران بارداری دیابت داشتند.

در مورد علائم هشدار دهنده، مواردی مانند افزایش تشنگی، افزایش ادرار، کاهش وزن ناخواسته در کودک، افزایش گرسنگی یا خستگی و تغییر رفتار را می توان نام برد.

یکی از علائم مهم هشدار دهنده که باید باعث غربالگری توسط پزشک شود، تغییر رنگ پوست است که به عنوان آکانتوز نیگریکانس شناخته می شود. این عارضه می تواند در گردن، کشاله ران و در زیر بغل ایجاد شود.

آگاهی در این موارد بسیار کلیدی است، اما این قابل برگشت است. کودکان را غربال کنید و اگر این تشخیص را داشتید، درک کنید که این نیمه پر لیوان است زیرا با مدیریت تهاجمی، تغییر سبک زندگی، احتمالاً دارو در صورت لزوم، قابل برگشت است.

انتهای پیام/ شنبه 12 تیر 1400

منابع

abc News

مطالعه موارد زیر را به شما پیشنهاد می کنیم

آنچه پزشکان باید در مورد دلتا بدانند

درمان با Tenofovir خطر عفونت شدید کووید در HBV را کاهش می دهد

مادرنا اعلام کرد واکسن “برای چند سال” محافظت می کند

نوع دلتا (B.1.617) SARS-CoV-2

کووید و افزایش خطر لخته در افراد مبتلا به IBD

×