واکسن کووید 19 فایزر مناسب برای کودکان 12 تا 15 ساله


اکنون تمرکز آزمایشات بالینی بر روی آزمایش واکسن کووید 19 فایزر برای کودکان 12 تا 15 ساله است.

نوجوانان 12 ساله ممکن است به زودی واکسن کووید 19 را در ایالات متحده دریافت کنند. سازمان غذا و داروی ایالات متحده مجوز استفاده اضطراری را برای واکسن mRNA فایزر در 10 ماه می در کودکان 12 تا 15 ساله صادر کرد. جانت وودكاك، مسئول كمیسیونFDA ، در یك خبرنامه گفت: این یك گام مهم در مبارزه با بیماری همه گیر کووید 19 است.

کانادا اولین کشوری است که واکسن فایزر کووید 19 را برای گروه سنی مجاز اعلام کرد. در همین حال، Moderna در یک خبر در تاریخ 6 می اعلام کرد که داده های اولیه آزمایش آن در نوجوانان 12 سال به بالا نشان می دهد که واکسن 96 درصد اثر بخشی در این گروه سنی دارد.

پیش از این ، واکسن فایزر برای استفاده اضطراری در ایالات متحده برای افراد 16 ساله و بالاتر مجاز بود. در کنار سازندگان واکسن فایزر،  دیگر تولیدکنندگان واکسن نیز در حال آزمایش آن حتی در کودکان کوچکتر هستند. انتظار می رود نتایج برای سنین 2 تا 11 سال تا سپتامبر و برای افراد زیر 6 ماه تا پایان سال نتیجه داشته باشد.

اینسی یلدیریم، پزشک بیماری های عفونی کودکان و واکسینولوژیست در مدرسه ییل می گوید آن ها در حال آزمایش واکسن Moderna’s KidCOVE در کودکان از 6 ماه تا 11 سال است. واکسن مادرنا در حال حاضر برای افراد 18 سال و بالاتر خوب است.

ییلدیریم می گوید، با توجه به نتایج به نظر می رسد بچه ها حداقل مانند بزرگسالان نسبت به واکسن ها واکنش نشان می دهند. این شرکت در انتشار خبر 31 مارس گزارش داد که نوجوانان جوان تر در آزمایش فایزر حتی از آنهایی که 16 تا 18 سال دارند، آنتی بادی بیشتری دارند.

باید دید آیا کوچکترین کودکان می توانند پاسخ ایمنی شدیدی به واکسن بدست آورند یا خیر. یلدیریم می گوید، ممکن است دوز بالاتری از واکسن لازم باشد تا سیستم ایمنی کودکان نابالغ به آن واکنش نشان دهد.

به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده ، یکی دیگر از بیماری های پس از کووید به نام سندرم التهابی چند سیستمه در کودکان یا MIS-C بیش از 3000 کودک در ایالات متحده را تحت تأثیر قرار داده و 36 کشته داشته است. یلدیریم می گوید که این سندرم التهابی خارج از کنترل می تواند کودکان را تحت مراقبت های ویژه با نارسایی عضو قرار دهد. واکسن ها ممکن است به جلوگیری از عوارض جدی کمک کنند.

انتهای پیام/ چهارشنبه 22 اردیبهشت 1400

منابع

Science News

مطالعه موارد زیر را به شما پیشنهاد می کنیم

واکسن روسی کووید 19 اسپوتنیک لایت تک دوز

داروی ضد افسردگی فلووکسامین و کووید 19

تاثیر کووید 19 بر مغز

ابتلا به کووید 19 در فاصله زمانی بین تزریق دو شات واکسن

کیت خود آزمایی کووید 19

×