تیم CDC: با ظهور خطرات نوع دلتا “جنگ تغییر کرده است”


شواهد جدیدی در تحقیقات نشان می دهد که نوع دلتای ویروس SARS-CoV-2 مانند آبله مرغان مسری است. از این رو مقامات بهداشتی ایالات متحده را بر آن داشته تا توصیه های خود را در مورد نحوه مبارزه مردم با ویروس کرونا را به روز کنند.

بر اساس اسناد داخلی، توصیه می شود ماسک برای همه افراد الزامی است و نیاز به واکسن برای پزشکان و سایر کارکنان بهداشتی از جمله مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها ضروری است.

به نظر می رسد که این اسناد نکاتی است که کارکنان CDC در توضیح خطرات نوع دلتا و عفونت های پیشرفته بعد از واکسیناسیون ایجاد می کنند. در بخش ارتباطات ذکر شده است: “تایید کنید که جنگ تغییر کرده است.”

CDC در توصیه به این که افراد واکسینه شده باید مجدداً از ماسک در خارج از خانه استفاده کنند، شواهد جدیدی نشان می دهد که این عفونت پیشرفته در افراد واکسینه شده به همان اندازه در افراد غیر واکسینه قابل انتقال است. آنها از شیوع گسترده نوع دلتا در بین افراد واکسینه شده در شهر کیپ کد، پروینستاون، ماساچوست و سایر شهر ها و کشور ها نام بردند.

همانطور که در اسناد ذکر شده است، واکسن های کووید 19 هنوز در جلوگیری از بیماری جدی، شدید و مرگ بسیار موثر هستند.

در اسناد ذکر شده است که نوع دلتا، اولین بار در هند شناسایی شد، باعث عفونت هایی می شود که از سرماخوردگی معمولی، آنفولانزا، آبله و ابولا مسری تر است و مانند آبله مرغان بسیار مسری است.

اسناد داخلی همچنین به مطالعاتی از کانادا، سنگاپور و اسکاتلند اشاره می کنند که نشان می دهد نوع دلتا ممکن است خطر بیشتری برای بستری شدن، مراقبت های ویژه و مرگ نسبت به نوع آلفا، که برای اولین بار در انگلستان شناسایی شده است، ایجاد کند.

بر اساس اسناد، از ژانویه، افرادی که پس از واکسیناسیون آلوده شده اند، بخش فزاینده ای از بستری شدن ها و مرگ های داخل بیمارستان را در بین بیماران مبتلا به کووید 19 تشکیل می دهند. این روند همزمان با گسترش نوع دلتا است.

اما CDC تأکید می کند که هنوز هم افراد واکسینه شده محافظت بالایی در برابر نوع دلتا دارند.

پنج مورد که باید در مورد نوع دلتا ویروس بدانیم.

دلتا نسبت به سایر سویه های ویروسی مسری تر است.

دلتا نام B.1.617.2 است. نوع، جهش SARS-CoV-2 که در ابتدا در هند ظاهر شد. دلتا عامل بیش از 80 درصد موارد جدید کووید 19 است.

سازمان بهداشت جهانی (WHO) این نسخه از ویروس را “سریع ترین و مناسب ترین” نامیده است. CDC بر اساس برچسب آلفا که ابتدا در بریتانیا ظاهر شد، سویه بتا که ابتدا در آفریقای جنوبی ظاهر شد و سویه گاما که در برزیل شناسایی شد، دلتا را “یک نوع نگرانی جدید” نامید.

دلتا 50 درصد سریعتر از آلفا پخش می شود، که آلفا 50 درصد بیشتر از نوع اولیه SARS-CoV-2 مسری بود.

در حالی که کارشناسان معتقدند بیشتر موارد انتقال دلتا از افرادی است که واکسینه نشده اند، روشل والنسکی، مدیر CDC، گفت که داده های جدید نشان می دهد برخی از افراد کاملاً واکسینه شده می توانند در صورت ابتلا بیماری را گسترش دهند. واکسن ها بسیار محافظ بوده و موارد نادر در نظر گرفته می شوند، اما هیچ واکسنی 100٪ محافظت نمی کند.

افراد واکسینه نشده در معرض خطر هستند.

افرادی که به طور کامل در برابر کووید 19 واکسینه نشده اند بیشتر در معرض خطر هستند. یک مطالعه اخیر در انگلستان نشان داد که کودکان و بزرگسالان زیر 50 سال 2.5 برابر بیشتر به دلتا مبتلا می شوند. و تاکنون هیچ واکسنی برای کودکان 5 تا 12 سال تأیید نشده است.

با واکسیناسیون گروه های سنی بالاتر، افراد جوان تر و بدون واکسیناسیون در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به کووید 19 با هر نوع بیماری هستند. اما به نظر می رسد دلتا بر گروه های سنی جوان تر بیش از گذشته تأثیر می گذارد.

دلتا می تواند منجر به شیوع های hyperlocal شود.

اگر دلتا به اندازه کافی سریع حرکت کند تا همه گیری را تسریع کند، بزرگترین سوالات در مورد انتقال بیماری خواهد بود – چند نفر نوع دلتا را دریافت می کنند و چقدر سریع گسترش می یابد؟ پاسخ ها تا حدی بستگی به محل زندگی شما دارد – و تعداد افرادی که در محل شما واکسینه شده اند.

هنوز چیزهای بیشتری برای یادگیری درباره دلتا باقی مانده است.

یک سوال مهم این است که آیا سویه دلتا شما را از ویروس اولیه بیمارتر می کند؟ اطلاعات اولیه در مورد شدت بیماری دلتا شامل مطالعه ای از اسکاتلند بود که نشان می داد احتمال وجود نوع دلتا در افراد غیر واکسینه دو برابر آلفا بود که منجر به بستری شدن در بیمارستان می شد، اما سایر داده ها تفاوت معنی داری را نشان نداد.

واکسیناسیون بهترین محافظت در برابر دلتا است.

پزشکان می گویند مهمترین کاری که می توانید برای محافظت از خود در برابر دلتا انجام دهید واکسیناسیون کامل است. در این مرحله، این بدان معناست که اگر واکسن دو دوز مانند فایزر یا مادرنا دریافت می کنید، باید هر دو تزریق را انجام دهید و سپس دوره دو هفته ای توصیه شده را منتظر بمانید تا این تزریق ها اثر کامل خود را داشته باشند.

انتهای پیام/ یکشنبه 10 مرداد 1400

منابع

abc News

Yale Medicine

مطالعه موارد زیر را به شما پیشنهاد می کنیم

کووید 19: اثرات شناختی مداوم، افزایش در نشانگرهای زیستی آلزایمر

تقویت کننده های واکسن کووید 19 برای افراد دارای نقص سیستم ایمنی

HIV و کووید 19

چرا برخی از افراد پس از واکسن کووید 19 دچار عوارض جانبی می شوند؟

جهش ها و ویروس کرونا

×