بریتانیا برای استفاده اضطراری از واکسن فایزر- بیون تک مجوز صادر کرد


بریتانیا اجازه استفاده از واکسن فایزر- بیون تک را می دهد، استفاده از این واکسن از هفته آینده آغاز می شود. این اولین کشور در جهان است که استفاه از واکسن فایزر- بیون تک را تصویب می کند.

بر اساس داده های مرکز علوم و مهندسی سیستم ها در دانشگاه جان هاپکینز، پاندمی ویروس کرونا در حال حاضر بیش از 63.7 میلیون نفر را آلوده و بیش از 1.4 میلیون نفر را در سراسر جهان کشته است.

مشاور ارشد علمی OWS امیدوار است که واکسن فایزر- بیون تک هفته آینده تصویب شود. وی گفت که او انتظار دارد سازمان غذا و داروی آمریکا  نیز به نتیجه مشابهی برای تایید واکسن کووید 19 ساخته شده توسط فایزر-بیون تک برسد. وی اضافه کرد “امیدوارم تا 10 یا 11 دسامبر واکسن فایزر تأیید شود.”

اسلاوی از آمریکایی ها خواست “به حرف متخصصان گوش دهند” و به روند تایید واکسن اعتماد کنند. او واکسن  را بیمه ای (ایمنی) در برابر این ویروس توصیف کرد. وی گفت این همان چیزی است که ما را از پاندمی خارج می کند. بریتانیا استفاده از این واکسن را از هفته آینده مجاز می کند.

وزارت بهداشت و مراقبت های اجتماعی بریتانیا روز چهارشنبه  دسامبر 2020 اعلام کرد که توصیه تنظیم کننده داروی کشور در زمینه اعطای مجوز موقت برای استفاده اضطراری از واکسن فایزر-بیون تک، به نام BNT162b2 را پذیرفته است. آژانس نظارتی داروها و محصولات بهداشتی (MHRA) نتیجه گرفت که این واکسن از استانداردهای ایمنی، کیفیت و اثربخشی برخوردار است.

بریتانیا اولین کشور در جهان است که استفاده از واکسن فایزر- بیون تک را تایید می کند. این شرکت ها روز چهارشنبه در یک بیانیه مطبوعاتی مشترک گفتند که آنها پیش بینی تصمیمات نظارتی بیشتری در سراسر جهان را در روزها و هفته های آینده دارند و آماده ارائه دوزهای واکسن تا زمان تأیید مجوزها یا تأییدها هستند.

آلبرت بورلا، رئیس و مدیر عامل فایزر در بیانیه ای گفت: “مجوز استفاده اضطراری امروز در بریتانیا یک لحظه تاریخی در مبارزه با کووید 19 و یک پیروزی برای علم است.” “همانطور که پیش بینی مجوزها و تأییدهای بیشتر را می کنیم ، ما متمرکز بر حرکت با همان سطح فوریت برای تأمین ایمن واکسن با کیفیت بالا در سراسر جهان هستیم. با ابتلای هزاران نفر در هر روز به این بیماری  ویرانگر ما در مسابقه ای جمعی برای پایان دادن به این پاندمی هستیم.  

فایزر و بیون تک قبلاً توافق كرده بودند كه 40 میلیون دوز BNT162b2 را كه برای استفاده اضطراری مجاز بود، به بریتانیا عرضه كنند. اکنون با تایید شدن واکسن، شرکت ها بلافاصله تحویل دوزهای واکسن را آغاز می کنند که انتظار می رود اولین واکسن ها در روزهای آینده به خاک بریتانیا برسد. طبق بیانیه مطبوعاتی، بقیه دوزها به صورت مرحله ای و با تحویل کامل در سال 2021 پیش بینی می شوند.

انتهای پیام/ چهارشنبه 12 آذر 1399

منابع

abcNews

مطالعه موارد زیر را به شما پیشنهاد می کنیم

واکسن فایزر COVID-19

FDA مجوز استفاده اضطراری از درمان کووید 19 را که به ترامپ داده شده است اعطا می کند

آزمایش واکسن

واکسن آسترازنکا- اکسفورد: همه آنچه تاکنون می دانیم

×