واکسن فایزر COVID-19


همزمان با افزایش موارد ویروس کرونا در ایالات متحده و سایر کشور ها، دنیا روز دوشنبه 16 نوامبر 2020 خبرهای خوبی دریافت کرد. Pfizer و شریک آن، شرکت آلمانی، BioNTech، نتایج اولیه را اعلام کردند که نشان دهنده این است که واکسن آنها بیش از 90 درصد موثر است.

fizer Inc. و BioNTech SE اعلام كردند كه پس از انجام آخرین تجزیه و تحلیل اثر بخشی در مطالعه فاز 3 خود ، واكسن کاندید شده COVID-19 مبتنی بر mRNA ، BNT162b2 ، تمام نكات نهایی اثربخشی مطالعه را برآورده كرده است.

تجزیه و تحلیل کارآیی اولیه نشان می دهد BNT162b2  95% بر COVID-19 موثر است که 28 روز پس از اولین دوز شروع می شود. 170 مورد تایید شده COVID-19 مورد بررسی قرار گرفت، با 162 مورد در گروه دارونما در مقابل 8 عدد در گروه واکسن مشاهده شد.

اثر بخشی در جمعیت، سن، جنس، نژاد و قومیت سازگار بود. اثر مشاهده شده در بزرگسالان بالای 65 سال بیش از 94٪ بود.

نقطه عطف اطلاعات ایمنی مورد نیاز برای سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) برای مجوز استفاده اضطراری (EUA) محقق شده است.

داده ها نشان می دهد واکسن در تمام جمعیت با بیش از 43000 شرکت کننده ثبت نام شده به خوبی تحمل شده است. هیچ نگرانی جدی در زمینه ایمنی مشاهده نشده است. تنها عارضه درجه 3 که فرکانس آن بیش از 2٪ بود، مشاهده خستگی در 3.8٪ و سردرد در 2.0٪ افراد بود.

شرکت ها قصد دارند ظرف چند روز به داده ها را به FDA برای EUA ارسال و داده ها را با سایر نهادهای نظارتی در سراسر جهان به اشتراک بگذارند.

این شرکت ها انتظار دارند در سال 2020 تا 50 میلیون دوز واکسن در جهان و تا پایان سال 2021 تا 1.3 میلیارد دوز تولید کنند. Pfizer به تجربه گسترده ، تخصص و زیرساخت های زنجیره سرد موجود برای توزیع واکسن در سراسر جهان اطمینان دارد.

انتهای پیام/ منابع

Pfizer-News

مطالعه موارد زیر را به شما پیشنهاد می کنیم.

آزمایش واکسن

کنترل استریلیزاسیون در کجا قرار داده شود؟

تمیز کردن چیست و چرا مهم است؟

×