استفاده از مدل واکسن آنفلوانزا برای تنظیم واکسن های ویروس کرونا توسط FDA


CDC می گوید، بیش از 600 سویه مختلف ویروس کرونا در ایالات متحده شناسایی شده است. طبق اطلاعاتی که توسط مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های ایالات متحده منتشر شده است، ایالات متحده حداقل 618 مورد سویه مختلف از ویروس کرونا را در 33 ایالت گزارش کرده است.

اکثریت این سویه ها (611 عدد) مسری تر هستند که به عنوان B.1.1.7 شناخته می شوند، که در اصل در انگلستان کشف شده است. فلوریدا با 187 مورد و کالیفرنیا با 145 مورد بیشترین تعداد را به خود اختصاص داده است. بقیه در چندین ایالت پراکنده شده اند.

علاوه بر این، پنج مورد از این نوع به نام B.1.351 وجود دارد که در ابتدا در آفریقای جنوبی مشاهده شد. دو مورد در کارولینای جنوبی و سه مورد در مریلند است. سرانجام، مینه سوتا دو مورد از سویه P.1 را شناسایی کرده است که اولین بار به برزیل مرتبط شده است.

CDC می گوید این تعداد کل مواردی را که در ایالات متحده در گردش است نشان نمی دهد، بلکه فقط مواردی است که با تجزیه و تحلیل نمونه های مثبت پیدا شده است.

بر این اساس FDA قصد دارد از مدل شات آنفلوانزا برای تنظیم واکسن های ویروس کرونا برای مطابقت با انواع مختلف و جدید ویروس استفاده کند.

سازمان غذا و داروی آمریكا می گوید كه قصد دارد از روند فعلی به روز كردن واكسن های آنفلوانزا به عنوان الگویی برای اجازه هرگونه تغییر در واکسن ویروس های کرونا استفاده كند، زیرا مقامات با ظهور انواع جدید نگران کننده روبرو هستند.

دکتر جانت وودکاک، مسئول کمیساریای FDA، در بیانیه ای گفت: آژانس تجربه تکامل بیماری های عفونی را داشته است. واکسن ها و تشخیص های آنفلوانزا اغلب هر ساله اصلاح می شوند تا سویه های غالب پیش بینی شده در سطح جهان را برطرف کنند.

اگر انواع SARS-CoV-2 علیه واکسن های مجاز شده که در حال حاضر به اندازه کافی موثر نیستند، ظهور کند، ما از تجربیات خود در مورد آنفلوانزا استفاده خواهیم کرد تا به ما در مسیر پیشرفت در ساخت واکسن ها کمک کند.

FDA همچنین گفت که در حال برنامه ریزی برای کمک به سرعت تولید داروهای جدید برای درمان هر گونه ویروسی است که از درمان های فعلی فرار می کند، از جمله درمان های آنتی بادی مونوکلونال.

انتهای پیام/ یکشنبه 19 بهمن 1399

منابع

CNN News

مطالعه موارد زیر را به شما پیشنهاد می کنیم

FDA مجوز استفاده اضطراری را برای پلاسمای افراد بهبود یافته به روز می کند

واکسن Sputnik V روسیه 91.6٪ در برابر کووید 19 موثر است

واکسن نواواکس کووید 19 موثر است، اما در برابر سویه های جدید کمتر

واکسن تک دوز Johnson & Johnson در برابر بیماری شدید کووید 19 85% موثر است

8 راه کاهش استرس در طول پاندمی کووید 19

×