واکسن تک دوز Johnson & Johnson در برابر بیماری شدید کووید 19 85% موثر است


اگر FDA مجوز دهد، کمپانی می تواند حدود 100 میلیون دوز واکسن تک دوز Johnson & Johnson را تا ژوئن آماده کند.

در یک پیشرفت امیدوار کننده دیگر برای علم واکسن، J & J اعلام کرد واکسن آن  ها – با یک بار تزریق در برابر انواع جدید کووید 19- 66% در پیشگیری از بیماری علامت دار و 85٪ در جلوگیری از بیماری شدید موثر است.

کمپانی اعلام کرد که اکنون داده هایی داریم که نشان می دهد واکسن ما 85% در برابر کووید 19 شدید و 100% در برابر بستری شدن در بیمارستان یا مرگ بسیار موثر است.

 دکتر ماتائی مامن رئیس تحقیق و توسعه Janssen گفت: ” ما هدف تولید واکسنی را برای جهان داشته ایم که به راحتی مورد استفاده قرار گیرد و به راحتی توزیع شود و از بیماری شدید و منجر شدن به بستری شدن در بیمارستان و مرگ و همچنین در جلوگیری از انواع سویه های کووید 19 موثر باشد”.

در یک بیانیه مطبوعاتی، J & J گفت که این واکسن بی خطر است. داوطلبان پس از دریافت تزریق اول عوارض خفیفی را تجربه کردند و کمتر از 10٪ آنها تب داشتند.

تمامی داده ها در دسترس عموم قرار خواهد گرفت و توسط کمیته مشورتی FDA تا اواخر فوریه ارزیابی می شود.

کارشناس سازمان غذا و دارو (FDA) گفته است واكسنی را در نظر می گیرند كه بیش از 50٪ موثر باشد و واكسن J & J بیش از این آستانه است. به همین دلیل می توان مجوز استفاده اضطراری را داد.

اگرچه واکسن های مجاز FDA فایزر/ بیون تک و مادرنا تقریباً 95٪ دارای اثربخشی در برابر بیماری دارای علامت و محافظت تقریباً کامل در برابر بیماری شدید هستند، اما آنها دارای اشکالاتی نیز هستند، زیرا هر دو باید در دو نوبت تزریق شوند و نگهداری پیچیده تری دارند.

واکسن J & J که در مناطق مختلف بررسی شده است، در ایالات متحده 72٪، 66٪ در آمریکای لاتین و 57٪ در آفریقای جنوبی موثر بود.

ممنت گفت این شرکت “بسیار خوش شانس” است که آفریقای جنوبی را به عنوان یکی از مناطق مورد آزمایش خود انتخاب کرده است، زیرا این فرصت را به آنها داده است که نشان دهند واکسن آنها حتی در برابر نوع دیگری از ویروس کار می کند که ممکن است روزی غالب شود.

انتهای پیام/ شنبه 11 بهمن 1399

منابع

abc News

مطالعه موارد زیر را به شما پیشنهاد می کنیم

واکسن Johnson & Johnson کووید 19 می تواند یک تغییر دهنده بازی باشد

8 راه کاهش استرس در طول پاندمی کووید 19

ماسک ها می توانند پاندمی را پایان دهند

اثر بخشی واکسن مادرنا در برابر سویه های جدید ویروس کرونا

توصیه هایی در رابطه با بیماری ویروس کرونا (COVID-19) برای عموم

×