اثر بخشی واکسن مادرنا در برابر سویه های جدید ویروس کرونا


مادرنا انتظار دارد که واکسن آنها در برابر انواع مختلف سویه های ویروس کرونا محافظت کند، اما تقویت کننده های ایمنی را برای بهبود ایمنی بخشی واکسن آزمایش می کند.

واکسن مادرنا کووید 19 آنتی بادی هایی ایجاد کرد که در برابر انواع ویروس کرونا که برای اولین بار در انگلستان و آفریقای جنوبی یافت شد، عمل می کند.

اما این نگرانی وجود دارد که این واکسن ممکن است تا حدودی در برابر سویه ای که برای اولین بار در آفریقای جنوبی مشاهده شده است، اثر داشته باشد و مادرنا در حال کار بر روی تقویت کننده ای است که بتواند اثر بخشی این واکسن را در برابر سویه های جدید افزایش دهد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده در مورد دو دوز واکسن انتظار می رود در برابر سویه های در حال ظهور شناسایی شده تاکنون محافظت ایجاد کند.

مطالعه این شرکت نشان داد که گونه ای که برای اولین بار در انگلیس پیدا شد “هیچ تأثیر قابل توجهی” بر اثر بخشی واکسن نداشت.

اما در اعلامیه مطبوعاتی، مادرنا خاطرنشان كرد كه کاهش شش برابری اثر بخشی واکسن را در برابر سویه یافت شده در آفریقای جنوبی مشاهده شده است. اما واکسن همچنان موثر است.

براساس اعلامیه مطبوعاتی، علیرغم این کاهش، سطح تیتر خنثی سازی (نوع کشف شده در آفریقای جنوبی) همچنان بالاتر از سطح محافظتی مورد تایید است.

ممکن است تا حدی از اثربخشی این واکسن کاسته شود، اما هنوز بسیار موثر باشد. امیدواریم که واکسن همچنان 70-80٪ موثر باشد. گونه ای که برای اولین بار در انگلستان شناسایی شد در بیش از 45 کشور ظاهر شده است. گونه ای که برای اولین بار در آفریقای جنوبی شناسایی شد در بیش از 20 کشور دیگر ظاهر شده است. گونه آفریقای جنوبی ویروس کرونا تا کنون در ایران مشاهده نشده است.

آزمایش های شرکت مادرنا برای افزایش اثر بخشی در برابر سویه های جدید

این شرکت روز دوشنبه 25 ژانویه اعلام کرد مادرنا در حال آزمایشی است که نشان می دهد که آیا یک دوز تقویت کننده اضافی واکسن کووید 19 می تواند به محافظت در برابر سویه های جدید ویروس کرونا کمک کند یا خیر.

این شرکت گفت که اگرچه انتظار می رود دو دوز واکسن آن در برابر سویه های در حال ظهور شناسایی شده تا به امروز محافظت ایجاد کند، اما انتظار می رود دوز دیگری بتواند توانایی خنثی سازی واکسن را افزایش دهد.

انتهای پیام/ سه شنبه 7 بهمن 1399

منابع

CNN News

مطالعه موارد زیر را به شما پیشنهاد می کنیم

واکسن فایزر کووید 19 احتمالاً در برابر انواع جدید ویروس کار می کند

محافظت چند ساله واکسن مادرنا در برابر کووید 19

FDA استفاده از دومین واکسن کووید 19 مادرنا را مجاز کرد

آزمایش واکسن

×