چرا تعداد کمی از افراد در جنوب صحرای آفریقا مبتلا به کووید 19 هستند؟


یک محقق گفت که هم در مناطق روستایی و هم شهری مالی شیوع بالای سرمی کووید 19 را تجربه کردند، اما تعداد کمی از افراد در جنوب صحرای آفریقا بیماری علامت دار را تجربه کردند.

جان وودفورد از موسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی (NIAID)، گزارش داد که از بهار تا پاییز 2020، میزان مثبت شدن سرمی در میان افرادی که علائم خود را گزارش کرده بودند از 20.8٪ به 48.6٪ افزایش یافت، در حالی که کسانی که علائم را گزارش کردند و سرم آن ها منفی بود نیز از 9.8٪ به 49.3٪ در گروه افزایش یافت.

در طی نشست مجازی پزشکی گرمسیری و بهداشت آمریکا (ASTMH) گفته شد که طی ماه مارس تا جولای، کسر قابل منتسب به کووید 19 11 درصد بوده است و از آگوست تا دسامبر، کسر قابل انتساب به کووید 0 درصد بود.

علاوه بر این، درصد افراد سرم مثبت در گروه با بیماری علامت‌دار با گزارش بیماری زمینه ای، 0 تا 11 درصد، بسیار کمتر از 33 درصد موارد مورد انتظار با درنظر گرفتن سن، بر اساس میزان موارد ایالات متحده بود.

تنها سه بستری در طول بهار و پاییز 2020 وجود داشت که این تعداد نیز بسیار کمتر از 11 تا 30 مورد انتظار بستری شدن در بیمارستان بود و هیچ فوتی نداشت.

وودفورد خاطرنشان کرد که گزارش های حکایتی زیادی مبنی بر وجود بیماری محدود در مالی وجود دارد.

گروه او با استفاده از دو آنتی ژن ELISA واجد شرایط برای استفاده در کشور، یک سرشماری طولی را در مناطق شهری و روستایی مالی انجام داد. همچنین به شرکت‌کنندگان پرسشنامه‌ای داده شد تا علائم، تاریخچه پزشکی و اجتماعی خود گزارش ‌شده را پر کنند.

به طور کلی، آنها داده‌های سرولوژی را از 3671 شرکت‌کننده در چهار سایت به‌دست آوردند که میانگین سنی آنها 15 سال بود. آنها تاریخ پرسش ‌نامه‌های علائم را از مارس تا جولای 2020 و از آگوست تا دسامبر 2020 دریافت کردند.

وودفورد گفت: هیچ علامتی به طور مستقل با مثبت شدن سرمی مرتبط نیست. در مقایسه با افراد سرم منفی در فصل بهار، احتمال غیبت از محل کار، مراجعه به مراقبت های پزشکی یا بستری شدن در بیمارستان بیشتر نبود، اما بیشتر افراد سرم منفی در پاییز به دنبال مراقبت های پزشکی بودند ( به ترتیب 63.4٪ در مقابل 45.9٪).

شش شرکت‌کننده با مدت زمان طولانی بیماری کووید 19، که به عنوان علائم طولانی مدت بیش از 28 روز بعد تعریف شدند، عوارض پس از کووید را گزارش کردند. چهار نفر از شش نفر سرم مثبت بودند و همه زن های 14 تا 58 ساله بودند. با این حال، بر اساس داده‌های ایالات متحده و بریتانیا، چهار نفری که علائم طولانی‌مدت داشتند، بسیار کمتر از تخمین تعدیل‌شده سنی ۷۲ نفر بودند.

وودفورد خاطرنشان کرد که دومین ویزیت پیگیری در طول فصل مالاریا بود، زمانی که درصد بالایی از مثبت بودن سرمی وجود داشت، اما نسبت کسانی که علائم خود را گزارش کردند با بیماری پس زمینه قابل مقایسه بود. سوال پرسیده شده از وودفورد این بود که آیا ممکن است اثر محافظتی احتمالی عفونت مالاریا در برابر کووید 19 وجود داشته باشد یا خیر.

او گفت: «این سوالی بسیار بزرگتر از تحقیقات من و بسیار بزرگتر از کووید است.» و افزود که آنها دریافتند که مناطق روستایی در مطالعه خود نرخ بالاتری از مالاریا نسبت به مکان‌های شهری دارند و مکان‌های شهری نرخ کووید بالاتری نسبت به مناطق شهری دارند. وودفورد خاطرنشان کرد: من مطمئن نیستم که به چه معناست، اما مطمئناً یک ارتباط صریح وجود دارد.

او به مطالعه دیگری که اخیراً منتشر شده بر روی بیماران بستری در بیمارستان در اوگاندا استناد کرد، که نشان داد بیمارانی که در معرض مالاریا کم نسبت به مالاریا زیاد قبلی قرار داشتند، حتی در میان بیمارانی که هیچ بیماری همراهی نداشتند، خطر بیشتری برای تظاهرات بالینی شدید یا بحرانی کووید دارند.

با این حال، وودفورد اضافه کرد که بدون تشخیص دقیق‌تر، مانند آزمایش PCR و تعداد نمونه بسیار بزرگ‌تر، هیچ راهی برای تشخیص عفونت‌های بدون علامت و علامت‌دار وجود ندارد.

او گفت: شما به جمعیت بسیار زیادی نیاز دارید تا بیماران علامت دار در مقابل بدون علامت را در بیماران سرم مثبت بررسی کنید. از نظر آماری، جمع آوری آن یک مطالعه بسیار چالش برانگیز است.

انتهای پیام/ دوشنبه 1 آذر 1400

منابع

MEDPAGE TODAY

مطالعه موارد زیر را به شما پیشنهاد می کنیم

واکسن جدید تیم تحقیقاتی HIV را در میمون ها می کشد

واکسن‌های کووید 19 شما را نابارور نمی‌ کنند

در دسترس بودن واکسن کووید ۱۹ فایزر برای کودکان ۵ تا ۱۱ ساله

قرص کووید 19 فایزر خطرات بیماری را تا 89 درصد کاهش می دهد

داروی ضد افسردگی فلووکسامین می تواند بیماران کووید 19 را از بیمارستان دور نگه دارد

×