در دسترس بودن واکسن کووید ۱۹ فایزر برای کودکان ۵ تا ۱۱ ساله


واکسن کووید 19 برای کودکان 5 تا 11 ساله در دسترس است که این اتفاق نقطه عطفی بزرگ در پاندمی ویروس کرونا تقریباً دو ساله است.

دکتر روشل والنسکی، مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC)، توصیه‌هایی را که توسط یک هیئت مشاوره مستقل CDC ارائه شده بود، امضا کرد و واکسن فایزر را برای تقریباً 28 میلیون کودک 5 ساله در دسترس قرار داد. این زمانی است که والدین می توانند جشن بگیرند. والدینی که می توانند خیالشان راحت باشد که وقتی بچه هایشان را واکسینه کنند، از آنها محافظت می شود.

والنسکی گفت که والدینی که در مورد واکسیناسیون فرزندشان سؤال یا نگرانی دارند باید با یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی مورد اعتماد صحبت کنند.

در اینجا پنج نکته وجود دارد که والدین باید در مورد واکسن کووید 19 و کودکان زیر 12 سال بدانند.

1. واکسن از طریق پزشکان اطفال، داروخانه ها، کلینیک های بهداشتی و غیره بین کودکان توزیع خواهد شد.

2. دوز فایزر برای کودکان زیر 12 سال متفاوت است.

کودکان سیستم ایمنی متفاوتی نسبت به بزرگسالان دارند، بنابراین باید برای والدین اطمینان بخش باشد که واکسن فایزر در کودکان بی خطر است. به کودکان 5 تا 11 ساله دوز 10 میکروگرم، یک سوم دوز نوجوانان و بزرگسالان داده می شود. مانند بزرگسالان و نوجوانان، واکسن اطفال در دو دوز به فاصله سه هفته تحویل داده می شود. یک کودک دو هفته پس از دوز دوم کاملاً ایمن شده در نظر گرفته می شود.

علاوه بر واکسن کووید ۱۹، سایر ایمن‌سازی‌ها نیز بر اساس سن و نه وزن برنامه‌ریزی و اجرا می‌شوند. این تا حدی به دلیل این واقعیت است که پاسخ های ایمنی بدن به واکسیناسیون و عفونت بر اساس سن متفاوت است.

3. کودکان می توانند هم واکسن آنفولانزا و هم واکسن کووید 19 دریافت کنند.

به گفته CDC، کودکان نیز مانند بزرگسالان می توانند واکسن آنفولانزا را همزمان با واکسن کووید 19 دریافت کنند. طبق گفته CDC، کودکان زیر 12 سال، مانند بزرگسالان، باید علیه کووید 19 واکسینه شوند، حتی اگر قبلاً این ویروس را داشته باشند.

4. FDA بعداً در مورد تأیید کامل واکسن تصمیم خواهد گرفت.

طبق پروتکل عادی، FDA به بررسی داده ها برای تصمیم گیری در مورد اعطای تایید کامل FDA برای واکسن در کودکان 5 تا 11 ساله ادامه خواهد داد.

5. خانواده ها باید در برابر کووید 19 هوشیار باشند.

کودکان واکسینه نشده نه تنها می توانند خودشان به دلیل کووید 19 بیمار شوند، بلکه می توانند ویروس را به اعضای آسیب پذیرتر خانواده و سایر بزرگسالانی که با آنها در ارتباط هستند منتقل کنند.

هم CDC و هم آکادمی اطفال آمریکا استفاده از ماسک در مدارس را برای کمک به کاهش سرعت شیوع کووید 19 توصیه می کنند.

انتهای پیام/ دوشنبه 17 آبان 1400

منابع

abc News

مطالعه موارد زیر را به شما پیشنهاد می کنیم

قرص کووید 19 فایزر خطرات بیماری را تا 89 درصد کاهش می دهد

داروی ضد افسردگی فلووکسامین می تواند بیماران کووید 19 را از بیمارستان دور نگه دارد

تکامل ویروس کرونا و انتقال بیشتر از طریق هوا

افزایش شمار مبتلایان به سرماخوردگی و سایر بیماری های تنفسی با بازگشت کودکان به مدارس

کاهش 70% عفونت کرونا ویروس با داروی کلسترول

×