نتایج قرص کووید 19 در آزمایش مقدماتی


دکتر مارک سیگل، اعلام کرد، یک داروی جدید برای درمان بیماران کووید 19 کافی است تا پاندمی را از بین ببرد.

آزمایش مرحله اول قرص آزمایشی کووید 19 به نام Molnupiravir، توسط مرک و ریج بک بیوتراپیک، علائم امیدوار کننده ای از تأثیر در کاهش ویروس در بیماران را نشان داد.

این نتایج شگفت انگیز است زیرا فقط در آزمایش های فاز دو مورد مطالعه قرار گرفت و به معنای واقعی کلمه ویروس را در بدن متوقف کرد. هیچ ویروسی در بیماران مورد مطالعه یافت نشد.

این دارو به عنوان یک درمان 5 روزه در خانه، مشابه تامی فلو، برای جلوگیری از تکثیر ویروس قبل از ایجاد آسیب جدی در فرد عمل می کند. سیگل گفت كه این روش درمانی می تواند در مدت چهار تا پنج ماه به بازار عرضه شود.

وی گفت حتی اگر فقط 182 بیمار در طول آزمایش مورد مطالعه قرار گرفته باشند، این قرص هنوز هم برای هزاران نفر بسیار امیدوار کننده است.

وی گفت: این قرص ممکن است در آینده استفاده شود در زمانی که واکسن واقعاً پاندمی را کنترل کرده باشد و ما فقط موارد جداگانه را مشاهده کنیم. تا آن زمان، این دارو آماده می شود و ممکن است این دارو برای چند ماه آینده در دسترس باشد.

سیگل پیش بینی کرد که ایالات متحده تا تابستان از بیماری همه گیر ویروس کرونا رهایی می یابد و این باعث می شود که درمان با مولنوپیراویر برای مدیریت موارد جداگانه “بسیار مفید” است.

وی گفت: این اولین قرصی است که ما داریم و این چیزی است که ممکن است بتوانیم در جنگ افزارهای خود علیه کووید 19 به عنوان یک درمان استفاده کنیم.

انتهای پیام/ سه شنبه 19 اسفند 1399

منابع

Fox 32

مطالعه موارد زیر را به شما پیشنهاد می کنیم

داروی ایورمکتین در درمان کووید 19 خفیف موثر نیست

بیماران مبتلا به آسم و کووید 19

دانشمندان می گویند نوع جدید کووید 19 در نیویورک در گردش است

آزمایش واکسن کووید 19 روی کودکان: آنچه دانشمندان می خواهند بدانند

استریلیزاسیون با ازون

×