بیماران مبتلا به آسم و کووید 19


بررسی تحقیقات هیچ مدرک محکمی در مورد افزایش خطر بیماری شدید کووید 19 و مرگ در بیماران مبتلا به آسم پیدا نکرد.

راجیو دند، MD، از مرکز پزشکی دانشگاه تنسی در ناکسویل، در مورد مطالعه تیم خود که اکنون در مجله آمریکایی پزشکی تنفسی و مراقبت های ویژه انجام می شود، گفت: با بررسی 150 مطالعه انجام شده در سراسر جهان باید اطمینان خاطر برای بیماران مبتلا به آسم فراهم شود.

پیام به بیماران این است که اگر آنها به کووید 19 مبتلا شوند، هیچ دلیلی وجود ندارد که بیماری آنها از دیگران بیشتر شود. اما مهم است که آنها از داروهای مربوط به آسم خود استفاده کنند. زیرا بسیار مهم است که اجازه ندهند آسم از کنترل خارج شود.

CDC در این زمینه، هنوز هشدار می دهد که افراد مبتلا به آسم متوسط ​​تا شدید ممکن است در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به بیماری کووید 19 باشند.

بزرگترین گروه آلرژی و ایمونولوژیست کشور اخیراً در تلاش برای کاهش ترس بیماران مبتلا به آسم، داده های خود را اعلام کردند: در بیانیه مطبوعاتی ماه گذشته آکادمی آلرژی، آسم و ایمونولوژی آمریکا اشاره شد که با وجود بیانیه CDC که بیماران آسم احتمال ابتلای بیشتری به کووید 19 ممکن است داشته باشند و خطرات احتمالی برای آنها بیشتر است اما در حال حاضر هیچ اطلاعات منتشر شده ای برای تایید این نظریه CDC وجود ندارد.

در حالی که چندین مطالعه جداگانه نشان می دهد که بیماران مبتلا به آسم غیر آلرژیک ممکن است در معرض خطر ابتلا به کووید 19 شدیدتر از حد طبیعی باشند، این انتشار جدید خاطر نشان کرد که بیماران در این مطالعات ممکن است در واقع دارای بیماری انسداد ریوی مزمن (COPD) باشند، که یک فاکتور خطر ثابت شده برای بیماری شدید و مرگ در بیماران مبتلا به عفونت SARS-CoV-2 است.

میچل اچ گریسون، MD، متخصص آلرژی در بیمارستان کودکان گفت: به نظر می رسد که COPD (با تشخیص اشتباه) ممکن است خطر مرتبط با آسم را نشان دهد.

گریسون و راجیو دند توافق کردند که بیماران آسم خطر بیشتری برای کووید 19 در مقایسه با سایر افراد ندارند.

آنفلوانزا یک عامل خطر شناخته شده برای تشدید آسم است و آسم با افزایش خطر عوارض آنفلوانزا و نتایج بدتر همراه است. اما گریسون گفت که ویروس های کرونا به طور معمول با نتایج بدتر آسم ارتباط ندارند. گریسون گفت: با اولین شیوع SARS و MERS، غلبه آسم را مشاهده نکردیم.

در بررسی خود، دند و همکارانش در مورد مکانیسم های بیولوژیکی احتمالی که ممکن است خطر را در بیماران مبتلا به آسم توضیح دهند، حدس زدند: گفته شده است که کاهش بیان ACE [آنزیم تبدیل کننده آنژیوتانسین] 2 ممکن است خطر ابتلا به کووید 19 و مرگ و میر را در بیماران مبتلا به آسم آتوپیک بیشتر کند. همچنین گفته شده است که پاسخ ایمنی Th2 در بیماران مبتلا به آسم ممکن است با التهاب ناشی از عفونت SARS-CoV-2 مقابله کند.

کورتیکواستروئیدهای استنشاقی مانند بودزوناید یا سیکلسونید که توسط بیماران مبتلا به آسم استفاده می شود، ممکن است خطر عفونت یا ایجاد علائم منجر به تشخیص را کاهش دهد. همچنین شواهدی وجود دارد که تشدید آسم در طی بیماری همه گیر کووید 19 کاهش یافته است.

مطالعه ای که اخیراً از بیمارستان کودکان بوستون انجام شده، نشان می دهد کاهش شدید در بستری شدن در بیمارستان در اثر تشدید آسم در بهار و تابستان گذشته، تا 80٪ دیده شده است.

وی گفت: آمار آنفولانزا بسیار پایین آمده است. استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی چیزهای شگفت انگیزی برای پیشگیری از انواع ویروس های تنفسی است.

انتهای پیام/ چهارشنبه 13 اسفند 1399

منابع

MEDPAGE TODAY

مطالعه موارد زیر را به شما پیشنهاد می کنیم

دانشمندان می گویند نوع جدید کووید 19 در نیویورک در گردش است

آزمایش واکسن کووید 19 روی کودکان: آنچه دانشمندان می خواهند بدانند

واکسن تک دوز کووید 19 جانسون و جانسون تایید FDA را دریافت کرد

چگونه می توان واکسن کووید 19 را اصلاح کرد تا با انواع جدید آن مقابله کند

گزارش جدید CDC می گوید واکنش جدی واکسن های کووید 19 نادر است

×