آزمایش واکسن کووید 19 روی کودکان: آنچه دانشمندان می خواهند بدانند


اگرچه دکتر آنتونی فاوچی پیش بینی کرده است که ممکن است واکسن کووید 19 برای دبیرستان ها تا پاییز و برای بچه های کوچکتر تا اوایل سال آینده در دسترس نباشد، اما دانشمندان و سازندگان واکسن می گویند مطالعات در سریع ترین زمان ممکن پیش می رود و اطمینان حاصل می شود که واکسن ها برای کودکان ایمن و موثر باشد.

فایزر و مادرنا به ترتیب در حال آزمایش واکسن کووید 19 روی کودکان و نوجوانان 12 تا 15 و 12 تا 17 سال هستند و هر دو شرکت انتظار دارند تا ماه ژوئن اطلاعات را به دست آورند. پس از آن، شرکت ها آزمایش واکسن های خود را به تدریج در گروه های سنی جوان تر آغاز می کنند. در حال حاضر، واکسن فایزر/ بیون تک برای افراد 16 سال به بالا و واکسن مادرنا برای افراد 18 سال و بالاتر مجاز است.

متخصصان می گویند آزمایش واکسن در کودکان از طریق مطالعات دقیق طراحی شده بسیار مهم است. کودکان مانند بزرگسالان نیستند، به این معنی که تصور کنیم هر دارو یا واکسنی که برای بزرگسالان خوب عمل کند، در کودکان نیز بسیار ایمن و موثر خواهد بود.

طبق مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری، بیش از 3.1 میلیون کودک آزمایش کووید 19 مثبت داشته و بیش از 240 نفر فوت کرده اند.

مطالعات برای کودکان شبیه بزرگسالان است، اما با تفاوت های اساسی. مانند مطالعات بزرگسالان، نیمی از کودکان شرکت کننده تزریق واکسن را انجام می دهند و نیمه دوم شرکت کنندگان تزریق نمک دارونما را انجام می دهند.

با این حال، برخلاف آزمایشات واکسن بزرگسالان، محققان مجبور نیستند ده ها هزار داوطلب را ثبت نام کنند و منتظر بمانند تا عده ای در زندگی روزمره خود به بیماری مبتلا شوند. در عوض، آنها چند هزار داوطلب را ثبت نام می کنند و خون آنها را تجزیه و تحلیل می کنند تا اطمینان حاصل کنند که واکسن وظیفه خود را انجام داده است. این بدان معناست که کارشناسان پیش بینی می کنند آزمایشات سریعتر از بزرگسالان پیشرفت کند.

پاسخ های ایمنی در کودکان با پاسخ های ایمنی ایجاد شده در بزرگسالان پس از واکسیناسیون مقایسه می شود. به طور كلی، كودكان در مقایسه با بزرگسالان دارای پاسخ ایمنی برابر یا بیشتر هستند.

روش آزمایش واکسن های کووید 19 در کودکان، همانگونه است که سایر واکسن ها در گذشته در کودکان آزمایش شده است، محققان هرگونه نگرانی جدید در مورد ایمنی در کودکان را کنترل می کنند.

داده های نتیجه بالینی جمع آوری خواهد شد، اما این آزمایشات در درجه اول مربوط به عوارض جانبی و پاسخ های ایمنی (یا آنتی بادی) در کودکان است.

به گفته دکتر رابرت فرنک، محقق ارشد آزمایشات واکسن کووید 19 در بیمارستان کودکان سینسیناتی، اگرچه کودکان برای داوطلب شدن به رضایت والدین نیاز دارند، آن ها می توانند هر زمان که بخواهند مطالعه را ترک کنند.

متخصصان می گویند واکسیناسیون کودکان نه تنها برای محافظت از آن ها، بلکه برای جلوگیری از شیوع بیماری بسیار مهم است. کودکان علائم خفیف یا بدون علائم دارند اما می توانند ویروس را به عزیزان بزرگتر خود در خانه منتقل کنند.

اگر عفونت را در كودكان كوچك تر از بین ببرید، آنها آن را به بزرگسالان منتقل نمی كنند و بنابراین، فقط با هدف قرار دادن كودكان كوچكتر و خارج كردن عفونت از این گروه سنی، می توانید موفقیت بزرگی را بدست آورید.

از آنجا که کودکان تقریباً یک چهارم کل جمعیت را تشکیل می دهند، کارشناسان می گویند واکسیناسیون کودکان برای رسیدن به ایمنی گله ای بسیار مهم است – یعنی لحظه ای که بسیاری از افراد مصونیت دارند و ویروس دیگر جایی ندارد.

انتهای پیام/ شنبه 9 اسفند 1399

منابع

abc News

مطالعه موارد زیر را به شما پیشنهاد می کنیم

واکسن تک دوز کووید 19 جانسون و جانسون تایید FDA را دریافت کرد

چگونه می توان واکسن کووید 19 را اصلاح کرد تا با انواع جدید آن مقابله کند

گزارش جدید CDC می گوید واکنش جدی واکسن های کووید 19 نادر است

مواد غذایی و بسته بندی مواد غذایی گسترش دهنده کووید 19 نیست

مطالعه نشان می دهد که ویتامین C و روی علائم کووید 19 را کاهش نمی دهد

×