محافظت 90٪ واکسن کووید 19 نواواکس در برابر بیماری علامت دار


واکسن کووید 19 نواواکس دارای محافظت 90% در برابر بیماری علامت دار است. همچنین این واکسن 100٪ در برابر بیماری متوسط و شدید محافظت می کند.

شرکت بیوتکنولوژی آمریکایی نواواکس روز دوشنبه اعلام کرد که واکسن آزمایشی کووید 19 بیش از 90٪ در برابر آزمایشات بالینی در برابر بیماری علامت دار موثر است.

نتایج حاصل از آزمایش فاز 3، که تقریباً 30،000 شرکت کننده را در 119 سایت در ایالات متحده و مکزیک ثبت نام کرد، نشان می دهد واکسن نواواکس مبتنی بر پروتئین، به نامNVX-CoV2373 ، 100٪ محافظت در برابر موارد متوسط و شدید کووید 19 و اثربخشی کلی 90.4٪ است.

امروز، نواواکس یک گام به سمت رفع نیازهای اساسی و جهانی بهداشت جهانی به واکسن های اضافی کووید 19 نزدیک است، “استنلی ارک، مدیر عامل شرکت نواواکس روز دوشنبه در بیانیه ای گفت: این نتایج بالینی نشان داد پروتئین NVX-CoV2373 بسیار موثر است و محافظت كامل در برابر عفونت متوسط ​​و شدید کووید 19 را ارائه می دهد.

محققان در مطالعه تصادفی ، کنترل شده با دارونما و واکسن، در مجموع 77 مورد کووید 19 مشاهده کردند. 63 مورد در گروه دارونما و 14 مورد در گروه واکسن وجود داشت. ده نفر متوسط ​​و چهار نفر شدید بودند، همه در گروه دارونما بودند. نواواکس گفت، همه موارد در گروه واکسن خفیف بود.

این واکسن دارای دو دوز تزریقی است، که می تواند در دمای یخچال نگهداری شود، 91٪ اثر بخشی را در میان جمعیت های پرخطر، از جمله افراد بالای 65 سال و همچنین افراد زیر 65 سال با بیماری های خاص یا کسانی که به طور مکرر در معرض کووید 19 هستند، نشان داد.

داده های اولیه ایمنی حاصل از مطالعه نشان می دهد که واکسن به طور کلی مورد تایید است. عوارض جانبی جدی و شدید در افراد کمی و متعادل بین گروه واکسن و دارونما دیده شد. هیچ عارضه جانبی منفی در بیش از 1٪ گروه واکسن رخ نداده است. مطابق با اعلامیه رسمی، رایج ترین علائم در روزهای بعد از دوز اول و دوم، درد و حساسیت به محل تزریق، خستگی، سردرد و درد عضلانی بود.

این داده ها نشان دهنده میزان کارآیی بالا و بالا بودن توانایی واکسن برای جلوگیری از کووید 19 در میان تکامل ژنتیکی مداوم ویروس است.

نواواکس گفت که با در دسترس قرار دادن اطلاعات اضافی، انتظار دارد جزئیات بیشتری از نتایج آزمایش فاز 3 را به اشتراک بگذارد. تجزیه و تحلیل بیشتر از دوره آزمایشی در حال انجام است و برای انتشار به مجله های ارزیابی منتقل می شود. در همین حال، طبق اعلامیه مطبوعاتی، مطالعه تحت کنترل دارونما در گروه سنی 12 تا 17 سال ادامه دارد، که اخیراً ثبت نام با 2،248 شرکت کننده را به پایان رسانده است.

Novavax هنوز مجوز NVX-CoV2373 را از سازمان غذا و داروی ایالات متحده درخواست نکرده است. این شرکت مستقر در مریلند گفت که قصد دارد در سه ماهه سوم سال 2021 مجوز تنظیم مقررات را تنظیم کند.

انتهای پیام/ سه شنبه 25 خرداد 1400

منابع

abc News

مطالعه موارد زیر را به شما پیشنهاد می کنیم

ویروس کووید 19 می تواند باعث دیابت شود

Aduhelm داروی جدید درمان آلزایمر

محافظت پروبیوتیک ها از بیماران با اضافه وزن و سرفه و عطسه

عوارض جانبی جدید واکسن های mRNA کووید 19

کووید 19 در دیابت: چه چیزی باعث خطر می شود؟

×