ضد عفونی کننده مه شکن


معرفی

در سالهای اخیر، استاندارد بهداشت شخصی و عمومی بالا رفته است. مناطق پر رفت و آمد با اشیایی که توسط افراد مختلف لمس می شوند، نیاز به توجه و ضد عفونی بیشتری دارند که این امر نیاز به سطوح تمیزتر و روش های ضد عفونی با کارایی بیشتر را افزایش داده است. انواع ضد عفونی کننده، مانند دستمال مرطوب، اسپری، پراکسید هیدروژن و سفید کننده، هرگز تقاضای بیشتری نداشته اند و به راحتی می توان نقش مهمی را که در مبارزه با آلودگی میکروبی بازی می کنند، مشاهده کرد. در این مقاله، شما با ضد عفونی کننده اتاق، آشنا خواهید شد. اگرچه این فناوری سالهاست که وجود دارد، اما اخیراً به دلیل تغییر نیازهای بهداشتی بیشتر مورد توجه بیشتری قرار گرفته است.

ضد عفونی کننده مه شکن چیست؟

ضد عفونی کننده مه شکن، ضدعفونی کننده های معمولی را به سطح بعدی می رساند. با توجه به اندازه محدود و قابلیت جابه جایی یک بطری اسپری معمولی، ضد عفونی کننده های بدون نسخه فقط یک منطقه هدفمند کوچک را ضد عفونی می کنند. ضد عفونی کننده مه شکن، ایجاد مه می کند که سطوح زیاد و سطوح با سختی دسترسی را پوشش می دهد. ضد عفونی کننده مه شکن ابزاری قدرتمند است که در مناطق با اندازه های مختلف از یک آپارتمان کوچک استودیویی گرفته تا یک محل کار یا دفتر بزرگ مفید است.

چگونه کار می کند؟

Fogger ULV (Ultra Low Volume) از محلول ضد میکروبی مایع استفاده می کند که به بخار تبدیل می شود. سپس یک فن بخار را به مناطق مورد نظر پراکنده می کند. با پخش شدن بخار بیشتر، به یک غبار غلیظ یا مه مانند تبدیل می شود، از این رو مه گرفتگی نامیده می شود. ضدعفونی کننده مه شکن هر آنچه با آن تماس پیدا کند را پوشش می دهد: سطوح، کف ها و مکان های صعب العبور که اغلب مورد توجه قرار نمی گیرند. ضد عفونی کننده مه شکن هنگام عبور از هوا و نشستن روی یک سطح، با عوامل بیماری زای موجود در هوا نیز مقابله می کند. پس از اتمام گندزدایی، تمام سطوح سخت پاک می شوند تا محلول اضافی از بین برود. خانه یا مکان هایی که ضد عفونی شده باید حداقل شش ساعت پس از مه گرفتگی تخلیه باشد.

فواید و کمبودهای مه شکن

مه شکن کردن مزایای مختلفی را برای کاربر فراهم می کند. لیست کامل شامل موارد زیر است:

مه زدن اگر به طور صحیح انجام شود ایمن و موثر است.

در کاهش آلاینده های هوا-بورن موثر است.

موثر در ضد عفونی مناطق صعب العبور

در ضد عفونی سطوح افقی بسیار موثر است.

ضد عفونی کننده های BioHygiene، که برای مه شکن مناسب هستند، ثابت شده است که روی سطح موثر هستند و بعد از 5 دقیقه تا 5 لوگ کاهش تعداد آلودگی های زیستی را نشان می دهند.

مه شکن با وجود مزایای فراوان، محدودیت های خاصی دارد:

مه زدگی به دلیل وجود نیروی جاذبه فقط تا حدی روی دیواره های عمودی موثر است، به این معنی که ضد عفونی کننده قطره قطره می افتد.

مه آلودگی در ضد عفونی کردن سطح زیرین افقی موثر نیست.

هیچ تاثیری در مناطق بسته ندارد، جعبه های برق و غیره.

در صورت جمع نشدن و خارج شدن از منطقه، اجزای الکتریکی توسط مه آسیب می بینند.

مه شکن جایگزین روش های استاندارد تمیز کردن نیست.

مه شکن در کجا استفاده می شود؟

مه شکن می تواند در بخش های مختلف به عنوان معیار اضافی برای ضدعفونی استفاده شود. این ماده به طور معمول در مکان های تولید مواد غذایی و آشامیدنی در محیط هایی مانند کشتارگاه ها استفاده می شود، جایی که باکتری های زیادی از گوشت خام وجود دارد.

همچنین در مناطق باز مانند مدارس، دانشگاه ها و بخش های خالی بیمارستان – به شرطی که هرگونه تجهیزات الکتریکی به اندازه کافی پوشانده یا برداشته شود – نیز موثر است.

تا همین اواخر ، مه شکن به طور کلی برای بخش عمومی مناسب یا ضروری نبوده است. با این حال، به دلیل شیوع ویروس کرونا، به نظر می رسد ممکن است تغییر کند. عموم مردم و دولت از هر اقدام ممکن برای جلوگیری از موج دوم استفاده خواهند کرد و مه شکن در مناطق بخش عمومی و حمل و نقل عمومی می تواند ضد عفونی گسترده را ایجاد کند. همچنین از آلودگی ویروس به سطوح جلوگیری می کند.

انتهای پیام/ یکشنبه 19 اردیبهشت 1400

منابع

Centers for Disease Control and Prevention (CDC)- Guideline for Disinfection and Sterilization in Healthcare Facilities, 2008

BillHowe

مطالعه موارد زیر را به شما پیشنهاد می کنیم

واکسن روسی کووید 19 اسپوتنیک لایت تک دوز

داروی ضد افسردگی فلووکسامین و کووید 19

ارتو-فتالالدهید (OPA)

پاستوریزاسیون

استریلیزاسیون با ازون

×