توصیه هایی در رابطه با بیماری ویروس کرونا (COVID-19) برای عموم


مکمل های ویتامین و مواد معدنی نمی توانند کووید 19 را درمان کنند

عناصر ریز مغذی مانند ویتامین های D و C و روی برای عملکرد سیستم ایمنی بدن بسیار حیاتی هستند و نقش مهمی در ارتقا سلامت و سلامتی تغذیه ای دارند. در حال حاضر هیچ راهنمایی در مورد استفاده از مکمل های ریز مغذی به عنوان درمان کووید 19 وجود ندارد. WHO در حال تلاش برای تولید و ارزیابی داروهای درمان کووید 19 است.

آیا دگزامتازون درمانی برای همه بیماران کووید 19 است؟

دگزامتازون باید مخصوص بیمارانی باشد که بیشتر به آن نیاز دارند. دگزامتازون هیچ بهبودی برای بیماران با علائم خفیف ایجاد نکرد. دگزامتازون کورتیکواستروئیدی است که برای اثرات ضد التهابی و سرکوب سیستم ایمنی استفاده می شود. برای برخی از بیماران کووید 19 که در زیر دستگاه های اکسیژن دهی قرار دارند، دوز 6 میلی گرم دگزامتازون روزانه به مدت 10 روز سلامت آنها را بهبود می بخشد.

افراد نباید هنگام ورزش از ماسک استفاده کنند

افراد هنگام تمرین نباید ماسک بزنند، زیرا ممکن است ماسک توانایی تنفس راحت را کاهش دهد. عرق باعث می شود که ماسک با سرعت بیشتری خیس شود، نفس کشیدن را دشوار می کند و باعث رشد میکروارگانیسم ها می شود. اقدام مهم پیشگیرانه در حین ورزش حفظ فاصله فیزیکی حداقل یک متر از دیگران است.

آب یا شنا ویروس کووید 19 را منتقل نمی کند

ویروس کووید 19 هنگام شنا از طریق آب منتقل نمی شود. با این حال، ویروس هنگامی که فردی از نزدیک با فرد آلوده تماس می گیرد، بین افراد گسترش می یابد.

آنچه شما می توانید انجام دهید:

از قرار گرفتن در جمعیت پرهیز کنید و حداقل 1 متر از دیگران فاصله بگیرید، حتی هنگام شنا یا در مناطق شنا. وقتی داخل آب نیستید و نمی توانید فاصله بگیرید ماسک بزنید. دستان خود را مرتبا تمیز کنید، در هنگام سرفه یا عطسه با دستمال یا آرنج خمیده صورت را بپوشانید و در صورت عدم سلامت در خانه بمانید.

احتمال انتشار ویروس کووید 19 با کفش بسیار کم است

احتمال پخش شدن کووید 19 از روی کفش و آلوده شدن افراد بسیار کم است. به عنوان یک اقدام احتیاطی، به ویژه در خانه هایی که نوزادان و کودکان خردسال روی زمین می خزند یا بازی می کنند، کفش های خود را در ورودی خانه بگذارید. این به شما در جلوگیری از تماس با خاک یا هرگونه زباله ای که می تواند در کف کفش حمل شود کمک می کند.

اسکنرهای حرارتی کووید 19 را تشخیص نمی دهند

اسکنرهای حرارتی در تشخیص افرادی که تب دارند (یعنی دمای بدن بالاتر از حد طبیعی است) موثر است. آنها نمی توانند افراد آلوده به کووید 19 را تشخیص دهند. تب دلایل زیادی دارد.

کووید 19 از طریق مگس های خانگی منتقل نمی شود

تاکنون هیچ مدرک و اطلاعاتی مبنی بر انتقال ویروس کووید 19 از طریق مگس های خانگی وجود ندارد. ویروسی که باعث ایجاد کووید 19 می شود در درجه اول از طریق قطره هایی انتقال می یابد که فرد آلوده هنگام سرفه، عطسه یا صحبت ایجاد می کند. همچنین می توانید با لمس یک سطح آلوده و سپس لمس چشم، بینی یا دهان خود قبل از شستن دست ها، آلوده شوید. برای محافظت از خود، حداقل 1 متر از دیگران فاصله داشته و سطح هایی را كه لمس می كنید ضد عفونی كنید. دستان خود را کاملاً و مرتب تمیز کنید و از دست زدن به چشم، دهان و بینی خودداری کنید.

خشک کن های دستی در از بین بردن ویروس کووید 19 موثر نیستند

خشک کن های دستی در از بین بردن ویروس کووید 19 موثر نیستند. برای محافظت از خود، مرتباً دستان خود را با ضد عفونی کننده بر پایه الکل تمیز کنید یا آنها را با آب و صابون بشویید. پس از تمیز شدن دست ها، باید آنها را با استفاده از حوله های کاغذی یا خشک کن هوای گرم کاملاً خشک کنید.

از لامپ های UV نباید برای ضد عفونی دست ها یا مناطق دیگر پوست استفاده کرد

اشعه ماورا بنفش می تواند باعث تحریک پوست شود و به چشمان شما آسیب برساند. تمیز کردن دست ها با ضد عفونی کننده دست الکلی یا شستن دست ها با آب و صابون موثرترین راه ها برای از بین بردن ویروس است.

شستشوی بینی با نمکی از کووید 19 جلوگیری نمی کند

هیچ مدرکی وجود ندارد که شستشوی مرتب بینی با نمکی باعث محافظت از افراد در برابر ویروس کرونا شود. برخی شواهد محدود وجود دارد که شستشوی مرتب بینی با نمک می تواند به افراد کمک کند تا سریعتر از سرماخوردگی بهبود یابند. با این حال، ثابت نشده است که شستشوی منظم بینی از بروز عفونت های تنفسی جلوگیری می کند.

خوردن سیر از کووید 19 جلوگیری نمی کند

سیر یک غذای سالم است که ممکن است برخی از خواص ضد میکروبی را داشته باشد. با این حال، هیچ شواهدی از شیوع فعلی وجود ندارد که نشان دهد خوردن سیر مردم را در برابر ویروس کرونا محافظت کرده است.

آنتی بیوتیک ها نمی توانند از کووید 19 پیشگیری یا درمان کنند

آنتی بیوتیک ها فقط در برابر باکتری ها کار می کنند نه ویروس ها. کووید 19 توسط ویروس ایجاد می شود و بنابراین نباید از آنتی بیوتیک برای پیشگیری یا درمان استفاده شود. با این حال، اگر برای کووید 19 در بیمارستان بستری شوید، ممکن است آنتی بیوتیک دریافت کنید زیرا امکان عفونت مشترک باکتریایی وجود دارد.

انتهای پیام/ یکشنبه 5 بهمن 1399

منابع

Worldwide Health Organization

مطالعه موارد زیر را به شما پیشنهاد می کنیم

بهداشت دست چیست؟

توصیه های استفاده از ماسک ارائه شده توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC)

تفاوت بین باکتری و ویروس چیست؟

ویتامین D و کووید 19: آیا رابطه ای وجود دارد؟

کرونا ویروس جهش پیدا کرده است. این برای ما به چه معناست؟

×