ویتامین D و کووید 19: آیا رابطه ای وجود دارد؟


بدست آوردن ویتامین D که به آن ویتامین آفتاب نیز گفته می شود، از قرار گرفتن در معرض آفتاب دشوار شده است. افزایش تعداد افرادی که امروز در ادارات کار می کنند دسترسی به نور مستقیم خورشید را به شدت کاهش داده است. اقدامات سختگیرانه قرنطینه در سراسر جهان برای کاهش سرعت گسترش کووید 19 فقط می تواند این وضعیت را بدتر کند. مشخص شده است که کمبود ویتامین D با نارسایی ایمپلنت دندان و عوارض آن مرتبط است و شواهد موجود نشان می دهد که سطح ناکافی ویتامین D در خون می تواند نقش مهمی در حساسیت و نتایج کووید 19 داشته باشد.

ویتامین D از سیستم ایمنی بدن پشتیبانی می کند و در رشد استخوان و عضلات سالم و تقویت مینای دندان نقش مهمی دارد. با این حال، طبق مقاله منتشر شده توسط مرکز ملی اطلاعات بیوتکنولوژی در اوایل سال جاری، تقریباً یک میلیارد نفر در سراسر جهان کمبود ویتامین D دارند.

نقش کمبود ویتامین D در عفونت کووید 19

ثابت شده است که ویتامین D تأثیر مفیدی در جلوگیری از عفونت با بیماری های باکتریایی و ویروسی دارد. در مطالعه اخیر انجام شده توسط University Hills Hospital Birmingham NHS Foundation Trust در انگلستان، محققان تجزیه و تحلیل و وجود آنتی بادی های کووید 19 و تعیین غلظت ویتامین D در نمونه خون 392 کارکنان بهداشتی که در ماه مه سال 2020 استخدام شدند را انجام دادند.

این یافته ها همچنین افزایش رشد آنتی بادی های قابل تشخیص کووید 19 را در 72 درصد از کارکنان مراقبت های بهداشتی با کمبود ویتامین D در مقایسه با 51 درصد بدون کمبود ویتامین نشان می دهد. با توجه به این نتایج، محققان نتیجه گرفتند که کاهش سطح ویتامین D در شرکت کنندگان می تواند حساسیت آنها به ویروس را افزایش دهد.

“درک اینکه آیا درمان کمبود ویتامین D خطر کووید 19 را تغییر می دهد می تواند از نظر محلی، ملی و جهانی از اهمیت بالایی برخوردار باشد”

دکتر دیوید ملتزر، نویسنده ارشد، دکتر فانی ال پریتزکر، استاد پزشکی در دانشگاه شیکاگو، اظهار داشت: “ویتامین D برای عملکرد سیستم ایمنی بدن مهم است و قبلاً نشان داده شده بود که مکمل های ویتامین D خطر عفونت های دستگاه تنفسی ویروسی را کاهش می دهند.

انتهای پیام/ منابع

سه شنبه 4 آذر 1399

VirtualExpo-News

مطالعه موارد زیر را به شما پیشنهاد می کنیم

FDA مجوز استفاده اضطراری از درمان کووید 19 را که به ترامپ داده شده است اعطا می کند

واکسن مادرنا برای COVID-19

تفاوت بین انواع ضد عفونی کننده ها چیست؟

چه تفاوتی بین تمیز کردن، ضد عفونی کردن، استریلیزاسیون و آلودگی زدایی وجود دارد؟

×