ضد عفونی حرارتی چیست؟


ضد عفونی حرارتی روشی برای گندزدایی است که با استفاده از گرمای مرطوب باکتری ها و ویروس ها را در معرض دمای خاص برای مدت زمان مشخص از بین می برد. فرآیند ضد عفونی حرارتی در دمای بالا می تواند پروتئین های موجود در ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد و آنها را مرده یا بی اثر کند. عفونت های بیمارستانی مانند ویروس Norwalk ،MRSA و موارد دیگر هر ساله صدها هزار نفر را در سطح جهان تحت تأثیر قرار می دهد.

به طور خلاصه، ضد عفونی حرارتی استفاده از دمای شستشوی بالاتر از حد متوسط برای یک چرخه تعیین شده برای اطمینان از بین رفتن میکروب های ایجاد کننده عفونت است. این کار را می توان به روش های مختلفی انجام داد، مانند 93 درجه سانتیگراد به مدت یک دقیقه، 71 درجه سانتیگراد به مدت سه دقیقه، یا 65 درجه سانتیگراد به مدت حداقل ده دقیقه (نکته اساسی، این دما برای استفاده درهنگام شستن ملحفه های “دست دوم” و “آلوده” مناسب است).

با این حال، چرخه های شستشو نه به اندازه کافی گرم هستند و نه به اندازه کافی طولانی، بنابراین قادر به از بین بردن کامل باکتری های ایجاد کننده عفونت نیستند. اگرچه استفاده از درجه حرارت های بالا باعث از بین رفتن باکتری ها در چرخه شستشو می شود، اما نباید آن را به عنوان ابزاری موثر برای جلوگیری از شیوع عفونت در نظر گرفت، زیرا عدم جداسازی مناسب لباسشویی های آلوده و تمیز به راحتی منجر به عفونت مجدد می شود.

انتهای پیام/ سه شنبه 4 آذر 1399

مطالعه موارد زیر را به شما پیشنهاد می کنیم

ویال شیشه ای حرارت خشک (۱۵۵۳۰-۱۴ RRS)

تفاوت بین باکتری و ویروس چیست؟

تفاوت بین انواع ضد عفونی کننده ها چیست؟

چرا برای واکسن COVID-19 به انجماد در دمای بسیار پایین نیاز است؟

معنای D-Value چیست؟

×