بریتانیا نسبت به واکنش آلرژی واکسن فایزر- بیون تک هشدار می دهد


یک روز پس از آغاز واکسیناسیون گسترده انگلستان، آژانس نظارتی پزشکی انگلیس هشدار داد که “هر شخصی که سابقه واکنش آلرژیک قابل توجهی به واکسن، دارو یا غذا دارد” نباید واکسن جدید فایزر-بیون تک را دریافت کند. این اعلامیه پس از واکنش منفی دو کارمند بهداشتی نسبت به این حادثه اعلام شد.

پروفسور استفان پوئیس، مدیر پزشکی سرویس سلامت همگانی در انگلیس، گفت كه مقامات بهداشتی به توصیه آژانس تنظیم داروها و محصولات بهداشتی در حال بررسی هستند.

پاویس در بیانیه ای گفت: “همانطور که در مورد واکسن های جدید رایج است، MHRA به طور پیشگیرانه توصیه کرده است که افراد با سابقه قابل توجهی در واکنش های آلرژی، این واکسیناسیون را پس از اینکه روز گذشته دو نفر به واکسن فایزر- بیون تک واکنش های آلرژیک قابل توجهی دادند، دریافت نمی کنند. همچنین گزارش شده است که هر دو در حال بهبود هستند.

این اظهارات در حالی صورت گرفت که دکتر جون راین، رئیس MHRA، به یک کمیته پارلمانی گفت که تنظیم کنندگان گزارش هایی از دو واکنش آلرژی در برابر واکسن دریافت کرده اند. وی گفت: در آزمایشات بالینی بسیار گسترده این موارد مشاهده نشد. بلافاصله پس از مشاهده این دو مورد توصیه هایی جدیدی را ارائه می کنیم.

انتهای پیام/ چهارشنبه 19 آذر 1399

منابع

abc News

Washington Post

مطالعه موارد زیر را به شما پیشنهاد می کنیم

بریتانیا برای استفاده اضطراری از واکسن فایزر- بیون تک مجوز صادر کرد

محققان FDA در نتایج اولیه واکسن فایزر-بیون تک را ایمن و موثر گزارش کردند

پارامتر های نشانگر زیستی

فرآیندهای استریلیزاسیون چگونه مانیتور می شوند؟

هنگام تمیز کردن وسایل و سطوح، چه نوع تجهیزات محافظت شخصی لازم است؟

×