نشانگر شیمیایی بخار تایپ ۶ (۱۱۶۴۰-۱۴ RRS)

نشانگر شیمیایی بخار نقش بسيار مهمي را در تضمين کيفيت فرايند استریل کردن وسايل در اتوکلاوهاي بخار ايفا می کند. استفاده از اين نشانگرها آسان و ارزان می باشد. نشانگر شیمیایی بخار با حساسیت بالا به گونه ای طراحی شده اند که برای اطمینان از عملکرد صحیح سه عامل مؤثر دما (Temperature)، زمان (Time) و بخار (Steam) در فرایند استریل به کار می روند.

توزيع بخار اشباع در نقاط مختلف داخل دستگاه اتوکلاو (اطراف، نزديک درب و بخش مياني) متغير می باشد. بنابراین نشانگر شیمیایی بخار RRS باید در قسمت مرکزي بسته (محلي که بخار به سختي نفوذ می کند) قرار گيرد. در این صورت از دستيابي به سه پارامتر ياد شده در داخل بسته ها اطمينان حاصل می شود.

این نشانگر دارای قابلیت مستند سازی و ثبت مشخصات از قبیل تاریخ و شیفت استریل، کد کاربر، کد و سیکل اتوکلاو و توضیحات مربوط به بسته استریل می باشد.

نشانگر شیمیایی بخار نوع ۶ (۱۱۶۴۰-۱۴ RRS)

این نشانگر شیمیایی بخار سه ویژگی دمای ۱۳۴ درجه سانتی گراد ، اشباع بخار و زمان (۳/۵ دقیقه ) را در یک دایره بنفش بررسی می کند.

نشانگر شیمیایی بخار تایپ ۶ (۱۱۶۴۰-۱۴ RRS) قبل از قرار گرفتن در اتوکلاو

نتیجه


چنانچه رنگ بنفش نشانگر به طیفی از رنگ سبز تغییر یافت عملکرد مناسب بوده است. اگر نشانگر بنفش یا خاکستری باشد به معنی نامناسب بودن دما، بخار یا زمان فرایند استریل می باشد.

نشانگر شیمیایی بخار تایپ ۶ (۱۱۶۴۰-۱۴ RRS) بعد از قرار گرفتن در اتوکلاو

تذکر: در صورت عدم مشاهده تغییر رنگ سبز در نشانگر شیمیایی بخار نوع ۶ (۱۱۶۴۰-۱۴ RRS) باید بسته های اتوکلاو شده توسط دستگاه استفاده نشود. عملکرد دستگاه باید توسط مسئول فنی مورد بررسی قرار گیرد.

نتایج حاصل از تغییر رنگ نشانگر شیمیایی را در دفتر مستند سازی (CSSD) شرکت RRS ثبت کنید.

مزیت های نشانگر نوع ۶

  • دقت بالا
  • کیفیت بالا
  • نتیجه گیری صحیح
  • طراحی زیبا
  • دارای چسب مخصوص مستند سازی

تذکر

– نشانگر شیمیایی RRS را در معرض اتیلن اکساید، گرمای خشک یا هر نوع فرایند استریلیزاسیون فیزیکی یا شیمیایی غیر از بخار قرار ندهید.

– نشانگر شیمیایی نباید مرطوب شود.

دانلود کاتالوگ

مطالعه موارد زیر را به شما پیشنهاد می کنیم

نشانگر شیمیایی بخار تایپ ۶ (11650-۱۴ RRS)

نشانگر شیمیایی بخار تایپ ۶ (۱۱۰-۱۴ RRS)

نشانگر شیمیایی حرارت خشک تایپ ۶ (۱۵۶۱۰-۱۴ RRS)

نشانگر شیمیایی بخار تایپ ۶ (۱۱۶۱۰-۱۴ RRS)

نشانگر شیمیایی بخار تایپ ۶ (۱۱۶۲۰-۱۴ RRS)

×