نشانگر بووی – دیک پک (11230-14 RRS)

آزمون سیستم خلأ دستگاه های اتوکلاو، اولین بار در سال 1963 توسط J.H Bowie و دستیارش J.Dick ابداع شد. این آزمون با عنوان بووی – دیک معروف است.

نشانگر بووی – دیک پک در بررسی تعیین کیفیت و قابلیت نفوذ بخار به داخل بسته در دستگاه مجهز به پمپ وکیوم استفاده می شود. برای بررسی عملکرد دستگاه اتوکلاو بخار دارای سیستم خلأ از نشانگرهای بووی – دیک RRS استفاده می شود.

پارامترهاي مورد ارزيابي

– گازهای غیرقابل تراکم

– کیفیت و قدرت نفوذ بخار و دما

– نفوذ بخار به بسته ها و مواد با ضخامت نسبتاً زیاد

نشانگر بووی – دیک پک

از این نشانگر پیش از استریل بسته ها و مواد متخلخل با ضخامت زیاد استفاده می شود. نشانگر به شکل مکعب و به ابعاد ۱/۵×۱۲×۱۲ سانتیمتر است. در داخل نشانگر تعدادی مقوا (معادل ۷ کیلو پارچه) و یک کاغذ اندیکاتور به همراه مشخصات مستندسازی براساس ISO 11140 قرار دارد.

روش کار با نشانگر بووی-دیک پک

۱- پک بسته بندی شده را در داخل محفظه دستگاه اتوکلاو خالی قرار دهید.

۲- بعد از اتمام کار دستگاه نشانگر بووی – دیک پک را خارج کرده و مورد ارزیابی قرار دهید. نتایج حاصل از ارزیابی نشانگر را در دفتر مستندسازی شرکت RRS بچسبانید.

بررسی عملکرد دستگاه

در مرحله اول اتوکلاو دارای سیستم خلأ (دمای ۱۳۴ درجه سانتی گراد، زمان 3/5 دقیقه) با ایجاد خلأ اولیه هوای داخل دستگاه و لوله مارپیچ بووی – دیک یا پک تست را تخلیه می کند. در مرحله دوم با ورود بخار، نشانگر داخل محفظه فلزی یا پک تست تغییر رنگ می دهد.

بسته بندی نشانگر بووی – دیک پک (11230-14 RRS) و تغییر رنگ نشانگر

نتیجه

در صورت مشاهده تغییر رنگ تمام منطقه زرد به رنگ سیاه، از  صحت عملکرد دستگاه اتوکلاو اطمینان حاصل می شود. در صورت عدم تغییر رنگ یا مشاهده نقاط قهوه ای باید دستگاه را از لحاظ پارامترهاي ذکر شده مورد کنترل قرار داد.

دانلود کاتالوگ

مطالعه موارد زیر را به شما پیشنهاد می کنیم

نشانگر بووی – دیک مارپیچ (11220-14 RRS)

ست بووی – دیک مارپیچ جهت اتوکلاو بخار (۱۱۲۱۰-۱۴ RRS)

نشانگر بیولوژیک اتیلن اکساید (22110-۱۴ RRS)

دیسپنسر وی پک با تیغ برش (3310-۱۴ RRS)

مکانیزم عملکرد در کاغذهای بسته بندی وی پک

×