متخصصان FDA می گویند واکسن مادرنا احتمالاً تا پایان هفته مجوز خواهد گرفت


متخصصان FDA می گویند واکسن مادرنا بی خطر و موثر است و احتمالاً تا پایان هفته مجوز خواهد گرفت. یک کمیته مشورتی FDA برای بحث درباره واکسن مادرنا روز پنجشنبه 17 دسامبر تشکیل می شود.

دانشمندان و کارشناسان FDA گفتند که شواهد زیادی وجود دارد که واکسن مادرنا 94.5 % در جلوگیری از موارد کووید 19 حداقل 14 روز پس از واکسیناسیون موثر است و هیچ گونه نگرانی ایمنی قابل توجهی وجود ندارد.

واکسن مادرنا با همکاری موسسه ملی بهداشت و آزمایشگاهی به رهبری آنتونی فاوسی در انستیتوی ملی آلرژی و بیماری های عفونی ساخته شد.

واکسن های کووید 19 حاصل از فایزر و مادرنا از فناوری مشابهی استفاده می کنند. هر دو به دو دوز نیاز دارند، اما نمی توانند با هم ترکیب شوند. نگداری واکسن مادرنا آسان تر است. زیرا نیازی به نگهداری در یخ زدگی عمیق در منفی 94 درجه فارنهایت (منفی 70 درجه سانتی گراد) ندارد.

در صورت مجاز بودن واکسن مادرنا، توزیع حدود 6 میلیون دوز از هفته آینده علاوه بر محموله های اضافی واکسن فایزر، می تواند آغاز شود. هر دو واکسن برای کارکنان مراقبت های بهداشتی و ساکنان و کارکنان در خانه های سالمندان و مراکز مراقبت طولانی مدت در اولویت قرار خواهد گرفت.

یک تفاوت قابل توجه این است که واکسن مادرنا در کودکان مورد مطالعه قرار نگرفته است. بنابراین در حال حاضر فقط برای افراد 18 سال به بالا مجاز است. کارآزمایی بالینی مادرنا همچنین شامل زنان باردار و افراد دارای نقص سیستم ایمنی نیست.

شایعترین عوارض جانبی گزارش شده از واکسن مادرنا درد در محل تزریق، خستگی، سردرد، درد عضلانی، درد مفاصل و تب بود.

انتهای پیام/ چهارشنبه 26 آذر 1399

منابع

abc News

مطالعه موارد زیر را به شما پیشنهاد می کنیم

امیدها برای پایان پاندمی افزایش می یابد

بریتانیا برای استفاده اضطراری از واکسن فایزر- بیون تک مجوز صادر کرد

واکسن مادرنا برای COVID-19

داده های جدید نشان می دهد افرادی که واکسن مادرنا را تزریق کرده اند 3 ماه بعد هنوز آنتی بادی دارند

×