استاندارد اعتبار بخشی ملی بیمارستان های ایران


سلامت در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از مهم ترین نیاز ها و اساسی ترین حقوق مردم به رسمیت شناخته شده است. خوشبختانه در دولت تدبیر و امید در برنامه تحول نظام سلامت این مهم به عنوان یکی از اولویت های اصلی در دستور کار قرار گرفته است. در این میان، بی تردید فراهم نمودن مراقبت های باکیفیت و ایمن یکی از مهمترین وظایف متولیان امر به شمار می رود. اعتبار بخشی به عنوان یکی از معتبرترین و شناخته شده ترین روش های ارزیابی نظام مند مراکز ارائه خدمات سلامت، زمینه ی پیوند مدیریت ارشد با ارائه خدمات پزشکی باکیفیت و ایمن را به شیوه ای علمی فراهم می آورد. در راستای دستیابی به این اهداف متعالی، علاوه بر استاندارد های مدون، انجام ارزیابی صحیح و دقیق با استفاده از ارزیابان حرفه ای و دارای دانش و تجربه کافی ضروری است.

قاسم جان‌بابایی، معاون درمان وزیر بهداشت، در اجلاس معاونین درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، از رونمایی از ویرایش چهارم استاندارد‌های اعتباربخشی ملی بیمارستان‌های کشور خبر داد و گفت: استاندارد‌های جدید اعتباربخشی در راستای عدم هزینه‌زایی برای مراکز درمانی تدوین شده است که در این راستا، بر ایمنی بیمار و شاخص‌های حیاتی تمرکز ویژه وجود دارد.

استاندارد اعتبار بخشی ملی بیمارستان های ایران

 پیرو ابلاغ بخش نامه شماره 23765/400 مورخ 1396/10/01 در خصوص دو ساله شدن بازه زمانی دوره های اعتبار بخشی و نیز نامه شماره 253/142 مورخ 1397/11/7 دبیر خانه شورای عالی بیمه سلامت، در خصوص ” اعلام اعتبار گواهینامه های اعتبار بخشی تا پایان سال 1398″ شیوه نامه اجرایی دوره چهارم اعتبار بخشی ملی بیمارستان ها در سال جاری به شرح ذیل اعلام می شود. بازنگری نظام جامع اعتباربخشی بر پایه تجربیات ملی و بین المللی و مشارکت و همراهی تعداد کثیری از اساتید دانشگاه، صاحبنظران، مدیران و کارشناسان خبره دانشگاه های علوم پزشکی و ستاد وزارت بهداشت و صاحب نظران سایر ارگان ها و نهاد های مرتبط با نظام سلامت و ارزیابان کشوری اعتباربخشی صورت پذیرفته است.

در دوره چهارم اعتبار بخشی بیمارستان ها در سال 1398 استفاده بهینه از منابع موجود و ظرفیت های دانشی سازمان در راستای ارتقای کیفیت و ایمنی بیمار موفقیت بیمارستان را در پی خواهد داشت. امید است مدیران ارشد بیمارستان در جهت استقرار کیفیت، ایمنی بیمار و توسعه رفتار حرفه ای در سطح سازمان برنامه ریزی و اقدام نمایند.

 در پایان به استحضار می رساند کتاب راهنمای اعتبار بخشی در سایت شرکت روشن رای سپاهان جهت استفاده مراکز بارگزاری شده است.

انتهای پیام/ منبع

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی- سامانه اعتبار بخشی ملی ایران

استاندارد اعتبار بخشی ملی بیمارستان های ایران دوره چهارم 1398

مطالعه مطالب زیر را به شما پیشنهاد می کنیم

تست دستگاه سیلر – جوهری (81210-14 RRS)

تست دستگاه سیلر – کاغذی (81110 -۱۴ RRS)

گارد دهانی آندوسکوپی بزرگسال (۱۱۱۱۰-۱۵ RRS)

آیا می دانید از هر 10 بیمار بستری 1 بیمار در سراسر جهان قربانی عفونت های مرتبط با مراقبت های بهداشتی است؟

تفاوت بین انواع ضد عفونی کننده ها چیست؟

×