کاهش 70% عفونت کرونا ویروس با داروی کلسترول


در مطالعات آزمایشگاهی مشخص شد دارویی که برای درمان کلسترول مورد استفاده قرار می گیرد، عفونت کروناویروس را تا 70 درصد کاهش می دهد و محققان خواستار انجام آزمایشات بالینی اضافی در بین بیماران بستری در کووید 19 شده اند.

گروهی از محققان از انگلستان و ایتالیا یافته های خود را در مجله Frontiers in Pharmacology منتشر کردند و دریافتند که فنوفیبرات و فنوفیبریک اسید در صورت استفاده از دارو در غلظت های ایمن و تأیید شده باعث کاهش قابل توجه عفونت کرونا در سلول های انسانی می شود.

دکتر الیسا ویچنزی از موسسه علمی سان رافائل در میلان و نویسنده مقاله، در این بیانیه می گوید: داده های ما نشان می دهد که فنوفیبرات ممکن است پتانسیل کاهش شدت علائم کووید 19 و همچنین کاهش گسترش ویروس را داشته باشد. با توجه به اینکه فنوفیبرات یک داروی خوراکی است که بسیار ارزان است و در سراسر جهان در دسترس است، همراه با سابقه وسیع استفاده بالینی و مشخصات ایمنی خوب آن، داده های به دست آمده در این مطالعه پیامدهای خوب جهانی دارد.

این تیم خواستار آزمایشات بالینی اضافی برای بررسی استفاده از دارو به عنوان درمان بالقوه کووید 19 شد، در حالی که مطالعات در دانشگاه پنسیلوانیا و دانشگاه عبری اورشلیم در حال انجام است.

دکتر فرهات خانیم از دانشگاه بیرمنگام و نویسنده مربوطه مطالعه، به انواع سویه های جدید ویروسی اشاره کرد که باعث افزایش نرخ عفونت و مرگ و میر در کشورهای جهان می شود. خانم خانیم گفت: در حالی که امیدواریم برنامه های واکسیناسیون میزان عفونت و شیوع ویروس را در دراز مدت کاهش دهد، هنوز نیاز مبرم به افزایش انبار دارویی ما برای درمان بیماران مثبت SARS-CoV-2 وجود دارد.

نویسنده دیگری اشاره کرد که نسبت قابل توجهی از جمعیت در اکثر کشورها ​​تا سال 2022 واکسینه نمی شوند.

دکتر آلن می گوید: در حالی که نشان داده شده است که واکسیناسیون میزان عفونت و شدت بیماری را کاهش می دهد، ما هنوز از قدرت و مدت زمان پاسخ مطمئن نیستیم. هنوز برای درمان بیماران مبتلا به کووید -19 که علائم ایجاد می کنند یا نیاز به بستری شدن در بیمارستان دارند، نیاز به درمان فوری است.

این دارو با مهار تولید بیش از حد مضر سایتوکاین های مرتبط با عفونت کرونا ویروس و همچنین درمان التهاب مجاری تنفسی کار می کند. نویسندگان مطالعه خاطر نشان کردند که خواص اضافی می تواند از لخته شدن خون در بیماری در مرحله آخر در بسیاری از بیماران مبتلا به کووید 19 جلوگیری کند.

انتهای پیام/ شنبه 23 مرداد 1400

منابع

Fox News

مطالعه موارد زیر را به شما پیشنهاد می کنیم

تیم CDC: با ظهور خطرات نوع دلتا ” جنگ تغییر کرده است“

کووید 19: اثرات شناختی مداوم، افزایش در نشانگرهای زیستی آلزایمر

تقویت کننده های واکسن کووید 19 برای افراد دارای نقص سیستم ایمنی

HIV و کووید 19

چرا برخی از افراد پس از واکسن کووید 19 دچار عوارض جانبی می شوند؟

×