چرا برای واکسن COVID-19 به انجماد در دمای بسیار پایین نیاز است؟


واکسن ساخته شده توسط Pfizer باید در دمای بسیار سرد نگه داشته شود: منفی 70 درجه سانتیگراد، که سردتر از زمستان در قطب جنوب است. Moderna گفته است که واکسن این شرکت نیز باید منجمد شود، اما فقط در دمای 20 درجه سانتیگراد، بیشتر شبیه یک فریزر معمولی است.

هر دو واکسن کاندید شده Moderna و Pfizer از روش جدیدی برای تحریک سیستم ایمنی بدن استفاده می کنند. در این روش از RNA پیام رسان یا mRNA برای تبدیل سلول های بیمار به کارخانه های تولید پروتئین ویروس کرونا استفاده می کنند.

این یک فناوری واکسن بسیار جدید است، هیچ واکسن مبتنی بر mRNA تاکنون توسط سازمان غذا و دارو تأیید نشده است.

مارگارت لیو، محقق واکسن، رئیس هیئت مدیره انجمن بین المللی واکسن ها و متخصص در واکسن های ژنتیکی، توضیح می دهد که واکسن های ساخته شده از mRNA بسیار سریعتر از واکسن های قدیمی ساخته می شوند. لیو می گوید، مسئله این است که mRNA  واقعاً به راحتی از بین می رود و این به این دلیل است که آنزیم های بسیار زیادی وجود دارد که mRNA را از هم جدا می کند.

لیو می گوید، اولین گام اصلاح نوکلئوزیدهای mRNA بود – “عناصر سازنده (بلوک های ساختمانی)” واکسن . RNA او می گوید: “آنها از نسخه های اصلاح شده استفاده کرده اند زیرا پایدارتر هستند.”

مرحله بعدی استفاده از نانوذرات لیپیدی بود. اما حتی با وجود بلوک های ساختمانی تثبیت شده و پوشش لیپیدی، mRNA ممکن است به راحتی از بین برود، به همین دلیل واکسن  باید منجمد شود.

لیو می گوید: “با پایین آوردن دما، همه چیز آهسته تر اتفاق می افتد.” “بنابراین واکنش های شیمیایی شما – آنزیم های تجزیه کننده RNA – با سرعت کمتری اتفاق می افتند.” مانند زمانی که برای جلوگیری از خراب شدن غذا، از انجماد استفاده می شود.

لیو می گوید، از آنجا که فرمول بندی های خاص واکسن های در حال آزمایش مخفی است، دقیقاً مشخص نیست که چرا این دو واکسن mRNA دمای متفاوتی را نیاز دارند.

16 نوامبر سال 2020 – Moderna ، یک شرکت بیوتکنولوژی و ایجاد واکسن های پیام رسان RNA (mRNA) برای ایجاد نسل جدیدی از دارو و واکسن های دگرگون کننده برای بیماران، امروز داده های جدیدی را نشان می دهد. mRNA-1273، واکسن کاندید COVID-19 مادرنا، در دمای 2 تا 8 درجه سانتی گراد (36 درجه تا 46 درجه فارنهایت)، دمای یک یخچال خانگی یا پزشکی استاندارد، به مدت 30 روز پایدار می ماند. mRNA-1273 تا 20 ماه در منفی 20 درجه سانتی گراد (منفی 4 درجه فارنهایت)، در شرایط یخچال تا 30 روز و در دمای اتاق تا 12 ساعت پایدار می ماند.

انتهای پیام/ منابع

Moderna-News

Moderna Covid-19 vaccine offers possible antidote to deep-freeze problem

مطالعه موارد زیر را به شما پیشنهاد می کنیم.

امیدها برای پایان پاندمی افزایش می یابد

واکسن مادرنا برای COVID-19

معنای Z-Value چیست؟

×