مجوز FDA برای آنتی بادی جدید Sotrovimab در درمان کووید 19


آژانس اعلام کرد که آنتی بادی مونوکلونال Sotrovimab از نتایج شدید بیماری کووید 19 جلوگیری می کند، و نتایج آن امیدوارد کننده بوده است. از این آنتی بادی مونوکلونال برای درمان اورژانسی بیماران کووید 19 در معرض خطر بیماری شدید استفاده می شود.

Sotrovimab مجوز استفاده اضطراری (EUA) را برای بیماران 12 ساله و بالاتر با کووید 19 خفیف تا متوسط دریافت کرد که آزمایش SARS-CoV-2 آن ها مثبت بوده است و در معرض خطر پیشرفت بیماری یا مرگ در بیمارستان قرار دارند. این دارو برای بیماران بستری در بیمارستان، به ویژه بیمارانی که به اکسیژن اضافی یا تهویه مکانیکی نیاز دارند مجاز نیست، زیرا ممکن است نتایج بالینی را در این جمعیت بدتر کند.

Sotrovimab به صورت تزریق داخل وریدی 500 میلی گرم تجویز می شود. آژانس EUA را براساس نتایج موقت آزمایش فاز I-III اعطا کرد. در این آزمایش 583 بیمار غیر بستری با کووید 19 خفیف تا متوسط ​​به دو روش Sotrovimab یا دارونما تصادفی تیمار شدند.

علاوه بر این ، FDA گفت Sotrovimab فعالیت خنثی کننده ای را در آزمایشات آزمایشگاهی علیه انواع ویروسی SARS-CoV-2، از جمله نوع انگلیسی، آفریقای جنوبی، برزیلی، کالیفرنیا، نیویورک و هندی نشان داد.

FDA همچنین یک دستورالعمل برای ارائه دهندگان خدمات بهداشتی منتشر کرد که شامل دستورالعمل های دوز، عوارض جانبی، تداخلات دارویی و جمعیت مناسب بیماران است. عوارض جانبی مرتبط با دارو شامل آنافیلاکسی و واکنش های مربوط به تزریق شامل اسهال بود.

انتهای پیام/ پنجشنبه 6 خرداد 1400

منابع

MEDPAGE TODAY

مطالعه موارد زیر را به شما پیشنهاد می کنیم

اولین داده های واکسن کرونا علیه نوع هندی ویروس

ماسک صورت و بچه ها

واکسن کووید 19 فایزر مناسب برای کودکان 12 تا 15 ساله

واکسن روسی کووید 19 اسپوتنیک لایت تک دوز

داروی ضد افسردگی فلووکسامین و کووید 19

×