کرونای انگلیسی در ایران


سعید نمکی وزیر بهداشت گفته است: کرونای انگلیسی از طریق یک مسافر از انگلیس وارد ایران شده است. اما از مردم خواست وحشت نکنند چون اوضاع تحت کنترل است.

 متأسفانه اولین مورد کووید 19 انگلیسی جهش یافته را در یک هم ‌وطن که از انگلیس به ایران آمده بود شناسایی کردیم. این فرد در یک بیمارستان خصوصی بستری است. تست وی تأیید شده و البته حال عمومی وی خوب است. این فرد از همان ابتدا با آگاهی بالا با وجود منفی بودن تست در بدو ورود، خود را قرنطینه کرده بود و هیچ ترددی نداشته است. خوشبختانه رد و نشانی از این ویروس را در نزدیکان این فرد ندیده‌ایم.

علیرضا وهاب زاده مشاور وزیر بهداشت در صفحه شخصی خود درباره ورود کرونای انگلیسی به ایران نوشت: با پنهان کاری سه ماهه انگلیس درباره شیوع ویروس جهش یافته کرونا در این کشور و عدم پیشگیری و واکنش ‌سریع برای مقابله با انتشار این ویروس، در نهایت کرونای انگلیسی به ایران هم رسید.

نوع جدید کرونا ویروس برای اولین بار ماه گذشته در انگلیس مشاهده شد. این گونه جدید که B.1.1.7  نام دارد به احتمال زیاد  در منطقه جنوب شرقی انگلیس سرچشمه گرفته است.

 این نوع ویروس اکنون در بسیاری از کشورها از جمله آمریکا، بلژیک، فرانسه، آلمان، ایرلند، ایتالیا، هلند، نروژ، اسپانیا، ایران، سوئد و سوئیس گسترش یافته است. این ویروس به احتمال زیاد توسط مسافرانی که ناآگاهانه این ویروس را با خود حمل می‌کردند، منتقل شلاده است. در ادامه دومین فرد مبتلا به کرونای انگلیسی در تهران نیز شناسایی شد. این فرد نیز از انگلیس به کشور وارد شده است و بلافاصله بعد از شناسایی توسط پزشکان قرنطینه شده است. این فرد هیچ ملاقاتی با افراد نزدیک خود نداشته است. این شخص نیز در بیمارستان تحت درمان است.

انتهای پیام/ پنج شنبه 18 دی 1399

منابع

IRNA news

ScienceMag

مطالعه موارد زیر را به شما پیشنهاد می کنیم

امید زیادی به واکسن کووید 19 در ایران وجود دارد

کرونا ویروس جهش پیدا کرده است. این برای ما به چه معناست؟

کنترل عفونت های بیمارستان

واکسن آسترازنکا کووید 19 برای استفاده اضطراری در انگلیس مجاز شد

×