واکسن آسترازنکا: چرا استرالیا با سویه کووید 19 آفریقای جنوبی پیش می رود


متخصصان پزشکی می گویند این واکسن در برابر عفونت شدید موثر است، محققان تلاش می کنند واکسن ها را در برابر انواع مختلف سویه ویروسی انطباق دهند و تلقیح مخلوطی از سویه ها را آزمایش کنند.

متخصصان پزشکی استرالیا با یک مطالعه بسیار کوچک نشان دادند واکسن آسترازنکا فقط 10٪ در جلوگیری از عفونت های خفیف یا متوسط ​​کووید 19 از ویروس کرونای آفریقای جنوبی موثر است.

آسترازنکا اکنون مراحل تأیید اداره کالاهای درمانی را طی می کند و قرار است از آپریل عرضه شود. البته متخصصان معتقدند بهتر است هنوز واکسن آسترازنکا را دریافت کنید

مک لاوس به گاردین استرالیا گفت: دریافت هر واکسنی بهتر از عدم دریافت واکسن است. اگر به ویروس مبتلا شوید، ممکن است پاسخ ایمنی بدن شما را بهبود ببخشند و ممکن است دچار کووید 19 شدید نشوید.

همچنین شواهدی از یک مطالعه منتشر نشده دیگر در اسرائیل درباره واکسن فایزر وجود دارد، که نشان می دهد افرادی که توسط این واکسن محافظت نمی شوند بار ویروسی در بدن آنها کاهش یافته است. مک لاوس گفت، بنابراین حتی اگر یک واکسن از میزان کارایی کمتری برخوردار باشد، شواهدی وجود دارد که نشان می دهد میزان شیوع بیماری در فرد را کاهش می دهد.

آسترازنکا گفت: تعجب آور نیست، همچنین مطالعه در مورد نوع آفریقای جنوبی را کم ارزیابی کرده است، و گفت این یک فاز کوچک یک یا دو آزمایش است، که اثر محدودی در برابر بیماری خفیف از نوع آفریقای جنوبی نشان می دهد.

در حالی که ما نتوانسته ایم به درستی تأثیر آن را در برابر بیماری شدید و بستری شدن در بیمارستان با توجه به اینکه افراد بالغ سالم و جوان بودند، تشخیص دهیم، اما ما معتقدیم که واکسن ما هنوز در برابر بیماری شدید برای نوع B1351 محافظت می کند، به خصوص هنگامی که فاصله دوز 8 تا 12 هفته بهینه شود.

انتهای پیام/ سه شنبه 21 بهمن 1399

منابع

The Guardian

مطالعه موارد زیر را به شما پیشنهاد می کنیم

آغاز واکسیناسیون با واکسن روسی Sputnik V در ایران

استفاده از مدل واکسن آنفلوانزا برای تنظیم واکسن های ویروس کرونا توسط FDA

FDA مجوز استفاده اضطراری را برای پلاسمای افراد بهبود یافته به روز می کند

واکسن Sputnik V روسیه 91.6٪ در برابر کووید 19 موثر است

واکسن نواواکس کووید 19 موثر است، اما در برابر سویه های جدید کمتر

×