مواد غذایی و بسته بندی مواد غذایی گسترش دهنده کووید 19 نیست


به طور کلی تصور می شود ویروس های کرونا از طریق قطره های تنفسی از فردی به فرد دیگر منتقل می شوند. در حال حاضر هیچ مدرکی برای اثبات انتقال کووید 19 مرتبط با غذا وجود ندارد. قبل از تهیه یا خوردن غذا، مهم است که همیشه برای ایمنی عمومی دستان خود را به مدت 20 ثانیه با آب و صابون بشویید.

بعید به نظر می رسد مواد غذایی و بسته بندی مواد غذایی کووید 19 را گسترش دهد، روز پنجشنبه 18 فوریه، سازمان غذا و داروی ایالات متحده، وزارت کشاورزی ایالات متحده و مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در یادآوری این مطالب را گفتند.

FDA در بیانه ای نوشت: مصرف کنندگان باید اطمینان حاصل کنند که ما همچنان بر اساس درک علمی قابل اعتماد موجود و با حمایت گسترده اجماع علمی بین المللی، معتقدیم که غذاهایی که می خورند و بسته بندی غذایی که لمس می کنند به احتمال زیاد باعث گسترش SARS-CoV-2 نمی شود.

این سه آژانس اظهار داشتند که آنها می خواهند بر عدم وجود شواهد معتبر مبنی بر ارتباط غذا یا بسته بندی آن با انتقال ویروس تأکید کنند.

به گفته FDA، کووید 19 بیماری تنفسی است که از فردی به فرد دیگر منتقل می شود، برخلاف ویروس های منتقله از غذا که می توانند از طریق غذای آلوده افراد را بیمار کنند.

با توجه به اینکه تعداد ذرات ویروس که از طریق تئوری با لمس یک سطح می توانند منتقل شوند بسیار ناچیز و مقدار مورد نیاز برای بیمار شدن از طریق استنشاق بسیار زیاد خواهد بود، احتمال آلودگی با لمس سطح بسته بندی مواد غذایی یا خوردن غذا بسیار کم در نظر گرفته می شود.

“با توجه به بیش از 100 میلیون مورد کووید 19، ما شاهد شواهد اپیدمیولوژیکی از مواد غذایی یا بسته بندی مواد غذایی به عنوان منبع انتقال SARS-CoV-2 به انسان نیستیم.

انتهای پیام/ جمعه 1 اسفند 1399

منابع

Centers for Disease Control and Prevention (CDC)

CNN

مطالعه موارد زیر را به شما پیشنهاد می کنیم

مطالعه نشان می دهد که ویتامین C و روی علائم کووید 19 را کاهش نمی دهد

شواهد بیشتر ارتباط نوع انگلیسی ویروس کرونا با موارد بستری در بیمارستان و مرگ بیشتر

مطالعه واکسن کووید 19 در کودکان توسط دانشگاه آکسفورد

CDC می گوید، پوشیدن دو لایه ماسک می تواند تا 92٪ محافظت ایجاد کند

واکسن آسترازنکا: چرا استرالیا با سویه کووید 19 آفریقای جنوبی پیش می رود

×