مطالعه واکسن کووید 19 در کودکان توسط دانشگاه آکسفورد


این آزمایش نشان می دهد که آیا کودکان واکنش ایمنی خوبی نسبت به تزریق واکسن دارند یا خیر.

دانشگاه آکسفورد مطالعه واکسن کووید 19 خود را برای کودکان – بعضی از آنها تا 6 سالگی – گسترش داده است.

آکسفورد بهمراه سه شریک در لندن، اولین مطالعه را برای یادگیری نحوه واکنش کودکان و بزرگسالان (6 تا 17 سال) به واکسن ویروس کرونا ویروس ChAdOx1 آغاز خواهد کرد.

آزمایشات قبلی واکسن نشان داده است که این واکسن بی خطر است، اما این آزمایش فاز 2 – که توسط موسسه ملی تحقیقات بهداشت (NIHR) و AstraZeneca تأمین مالی شده است – نشان می دهد که آیا کودکان از نظر ایمنی واکنش خوبی نسبت به ضربات دارند.

آکسفورد در یک بیانیه مطبوعاتی گفت 300 داوطلب در این مطالعه ثبت نام می شوند – 240 نفر از آنها واکسن ChAdOx1 nCoV-19 و مابقی واکسن مننژیت کنترل را دریافت می کنند، که نشان می دهد در کودکان بی خطر است اما انتظار می رود واکنش های مشابهی مانند زخم بازو ایجاد کند.

در حالی که اکثر کودکان نسبتاً تحت تأثیر ویروس کرونا قرار ندارند و بعید است با عفونت شدید خوب شوند، ایجاد ایمنی و پاسخ ایمنی به واکسن در کودکان و جوانان بسیار مهم است.

بیماری همه گیر کووید 19 تأثیر منفی عمیقی بر آموزش، رشد اجتماعی و بهزیستی عاطفی کودکان و نوجوانان، فراتر از بیماری و موارد نادر بیماری شدید داشته است. بنابراین جمع آوری اطلاعات در مورد ایمنی و پاسخ ایمنی به واکسن ویروس کرونا در این گروه های سنی مهم است، به طوری که می توان کودکان را در برنامه های واکسیناسیون در آینده نزدیک گنجاند.

کودکان احتمالاً تا اواخر سال 2021 واکسن ویروس کرونا را دریافت نخواهند کرد.

گریس لی، محقق تحقیقات بالینی کودکان از گروه واکسن آکسفورد، گفت: این آزمایش نقش مهمی در محافظت از کودکان در برابر ویروس دارد.

انتهای پیام/ شنبه 25 بهمن 1399

منابع

abc News

مطالعه موارد زیر را به شما پیشنهاد می کنیم

CDC می گوید، پوشیدن دو لایه ماسک می تواند تا 92٪ محافظت ایجاد کند

واکسن آسترازنکا: چرا استرالیا با سویه کووید 19 آفریقای جنوبی پیش می رود

آغاز واکسیناسیون با واکسن روسی Sputnik V در ایران

استفاده از مدل واکسن آنفلوانزا برای تنظیم واکسن های ویروس کرونا توسط FDA

FDA مجوز استفاده اضطراری را برای پلاسمای افراد بهبود یافته به روز می کند

×