مطالعه نشان می دهد که ویتامین C و روی علائم کووید 19 را کاهش نمی دهد


آیا ویتامین C و روی می تواند در مبارزه با کووید 19 به شما کمک کند؟

طبق اولین آزمایش بالینی تصادفی برای آزمایش این دو مکمل تحت نظارت پزشکی جواب نه است، حتی در دوزهای بالا.

علی رغم استفاده گسترده از ویتامین C و روی برای مقابله یا کاهش شدت سرماخوردگی ویروسی و آنفلوانزا، مطالعه جدید که در JAMA Network Open منتشر شد، نشان داد که این دو مکمل هیچ فایده ای برای افرادی که در خانه با علائم کووید 19 قرنطینه می شوند، ندارد. در واقع، یافته ها آنقدر چشمگیر بودند که این مطالعه زودهنگام متوقف شد.

دکتر ارین میچوس از جان هاپکینز و دکتر میگوئل کاینزوس-آچیریکا، دکتر هوستون متدیست، در یک سرمقاله همراه نوشت: “متأسفانه، این 2 مکمل نتوانستند مطابق با انتظارات عمل کنند.”

درکارآزمایی بالینی دوزهای بالایی از هر مکمل را به تنهایی و به صورت ترکیبی به یکی از سه گروه از 214 فرد بالغ که در خانه بهبود می یافتند، داد. گروه چهارم از مراقبت های استاندارد مانند استراحت، هیدراتاسیون و داروهای کاهش تب برخوردار بودند، اما هیچ مکمل دیگری ندارند.

دکتر میلیند دسای، متخصص قلب و عروق کلینیک کلیولند و تیمی از کلینیک کلیولند گفت: “گلوکونات روی (روی) با دوز بالا، اسید اسکوربیک (ویتامین C) یا هر دو مکمل علائم SARS-CoV-2 را کاهش نمی دهد.”

با این حال، دوزهای بالا عوارض جانبی ناخوشایندی را برای بیمارانی که از مکمل ها استفاده می کنند، ایجاد کرد.

میخوس، استادیار پزشکی در دانشکده پزشکی دانشگاه جان هاپکینز و کاینزوس-آچیریکا، نوشتند: “عوارض جانبی بیشتری (حالت تهوع، اسهال و گرفتگی معده) در گروه های مکمل بیشتر از گروه مراقبت معمول گزارش شده است.

مکمل های محبوب

بسیاری از آمریکایی ها برای مقابله با سرماخوردگی ویروسی و آنفلوانزا به مکمل های روی و ویتامین C روی می آورند.

ویتامین C یک آنتی اکسیدان شناخته شده است و نقش اساسی در حمایت از سیستم ایمنی بدن دارد. حتی اگر اثبات نشده است که از بیماری جلوگیری می کند، تحقیقات دیگر نشان داده است که ویتامین C می تواند در بزرگسالان 8٪ و در کودکان 14٪ سرماخوردگی را کوتاه کند.

استفاده از ویتامین C پس از شروع علائم سرماخوردگی، به گفته موسسه ملی بهداشت، مفید به نظر نمی رسد.

روی می تواند به توانایی سلول در مقابله با عفونت کمک کند، در حالی که شواهدی وجود دارد که کمبود روی باعث افزایش سیتوکین های پیش التهاب و کاهش تولید آنتی بادی می شود.

اما این در زندگی واقعی به چه معناست؟ در بررسی صورت گرفته در 13 مطالعه، اگر روی در طی 24 ساعت از اولین علائم سرماخوردگی مصرف شود، ممکن است طول یک سرماخوردگی را فقط یک روز کاهش دهد.

مصرف بیش از 2000 میلی گرم ویتامین C در روز می تواند باعث سوزش معده، گرفتگی معده، حالت تهوع، استفراغ، اسهال و سردرد شود. به طور متوسط ​​مقدار توصیه شده روزانه ویتامین C برای زنان بزرگسال 75 میلی گرم و برای مردان 90 میلی گرم است.

بیش از 40 میلی گرم روی هر روز می تواند باعث خشکی دهان، حالت تهوع، از دست دادن اشتها و اسهال شود، به علاوه می تواند طعم فلزی بدی داشته باشد.

به گفته NIH، مصرف کنندگان طولانی مدت می توانند “سطح مس کم، مصونیت پایین و سطح پایین کلسترول HDL (کلسترول خوب) داشته باشند. در سال 2009، FDA به مردم در مورد استفاده از اسپری های روی به مردم هشدار داد زیرا این موارد با بیش از 100 مورد از بین رفتن بویایی ارتباط داشتند.

تحقیقات ادامه دارد

دانشمندان در حال تحقیق در مورد استفاده از ویتامین ها و مکمل ها در درمان کووید 19 هستند.

آزمایشات تصادفی در حال حاضر در حال انجام است تا ببیند آیا مکمل های ویتامین D می توانند کمک کنند – علاوه بر حمایت از رشد سالم استخوان، ویتامین D دارای خواص ضد التهابی است.

محققان در ایالات متحده و چین از دوزهای داخل وریدی ویتامین C برای تعیین اینکه آیا ممکن است به افراد با نارسایی تنفسی به اندازه کافی برای قرار گرفتن در دستگاه تنفس کمک کند، استفاده می کنند.

و مطالعات بیشتری در حال انجام است تا ببینیم آیا با استفاده از مکمل هایی مانند ویتامین C و D و روی می توان از کووید 19 جلوگیری کرد.

بر اساس این مطالعه، استفاده از ویتامین C و روی برای کوتاه شدن مدت زمان کووید 19 بی فایده به نظر می رسد.

انتهای پیام/ چهارشنبه 29 بهمن 1399

منابع

CNN News

مطالعه موارد زیر را به شما پیشنهاد می کنیم

توصیه هایی در رابطه با بیماری ویروس کرونا (COVID-19) برای عموم

CDC می گوید، پوشیدن دو لایه ماسک می تواند تا 92٪ محافظت ایجاد کند

شواهد بیشتر ارتباط نوع انگلیسی ویروس کرونا با موارد بستری در بیمارستان و مرگ بیشتر

مطالعه واکسن کووید 19 در کودکان توسط دانشگاه آکسفورد

آغاز واکسیناسیون با واکسن روسی Sputnik V در ایران

×