شواهد بیشتر ارتباط نوع انگلیسی ویروس کرونا با موارد بستری در بیمارستان و مرگ بیشتر


محققان می گویند، شواهد اضافی نشان می دهد که نوع ویروس کووید 19 B.1.1.7 ، که برای اولین بار در انگلستان شناسایی شد، با بیماری شدیدتری مرتبط است.

گروه مشاوره تهدیدات ویروسی تنفسی جدید و نوظهور انگلستان (NERVTAG) داده های بیش از 10 مطالعه موجود را تجزیه و تحلیل کرد و روز جمعه در گزارشی نتیجه گرفت که این نوع ارتباط با بستری شدن بیشتر افراد و مرگ و میر مرتبط است.

شواهد اضافی گزارش قبلی منتشر شده در ژانویه این گروه را تقویت می کند و نشان می دهد نوع انگلیسی ویروس کرونا ممکن است به بیماری شدیدتری مرتبط باشد.

نوع آن چقدر کشنده است؟ محققان گفتند که نوع B.1.1.7 ممکن است با بیماری شدیدتری همراه باشد – اما “خطر مطلق مرگ ناشی از عفونت همچنان کم است”.

اما اگر افراد از پوشاندن و فاصله گرفتن از اجتماع دست بکشند، این گزینه ها مانند مرگ مطلق کمتر خواهند بود، زیرا فشار واگیردار بودن بیشتر می تواند منجر به موارد بیشتر و در نتیجه مرگ بیشتر شود.

در ماه ژانویه، CDC گفت که با محققان انگلیس در حال بررسی اطلاعات مرگ و میر مربوط به این نوع ویروس است.

مدتی است که نوع جهش یافته ویروس کرونا در جهان می‌چرخد و اخیرا به ایران نیز رسیده و موجب مرگ برخی هموطنان شده است. وزارت بهداشت ایران به مردم هشدار داد با توجه به چرخش فراوان ویروس کرونای جهش‌یافته انگلیسی، مدیریت بیماری کووید-۱۹ به سخت‌ترین دوران خود رسیده است. به همین دلیل همچنان پروتکل ها باید به دقت رعایت شوند.

انتهای پیام/ دوشنبه 27 بهمن 1399

منابع

CNN

مطالعه موارد زیر را به شما پیشنهاد می کنیم

استفاده از مدل واکسن آنفلوانزا برای تنظیم واکسن های ویروس کرونا توسط FDA

مطالعه واکسن کووید 19 در کودکان توسط دانشگاه آکسفورد

CDC می گوید، پوشیدن دو لایه ماسک می تواند تا 92٪ محافظت ایجاد کند

واکسن آسترازنکا: چرا استرالیا با سویه کووید 19 آفریقای جنوبی پیش می رود

آغاز واکسیناسیون با واکسن روسی Sputnik V در ایران

×