واکسن EpiVacCorona کرونا ویروس روسیه


روسپوتربنادزور، ناظر بهداشتی روسی به رسانه ها گفت، واکسن کرونا ویروس معروف به EpiVacCorona، دومین  واکسنی که در روسیه ثبت شده است، در آزمایشات اولیه 100٪ موثر است.

داده ها، بر اساس آزمایشات فاز I و II، قبل از شروع آزمایش فاز III که به طور معمول هزاران شرکت کننده و یک گروه دارونما را به عنوان مقایسه درگیر می کند، منتشر شده است.

اثر بخشی واکسن از اثر ایمنی و اثر پیشگیری آن تشکیل شده است. طبق نتایج مرحله اول و دوم آزمایشات بالینی، اثر ایمنی واکسنEpiVacCorona  100٪ است.

این واکسن سه خط دفاع ایمنی را در برابر ویروس تشکیل می دهد که احتمال ایمنی در مقابل این بیماری را 100 درصد افزایش می دهد.

طبق فاز I و II مطالعات، ایمنی، عوارض جانبی و ایمنی زایی واکسن بالقوه در 100 فرد 18-60 ساله، طبق ثبت آزمایشات ایالتی، آزمایش شده است.

آزمایشات واکسن در مراحل اولیه به طور معمول بر روی انسان بر اساس قرائت خون است که نشان دهنده پاسخ ایمنی در شرکت کنندگانی است که در معرض ویروس قرار نگرفته اند، در حالی که نتایج آزمایشات بزرگتر در اواخر مرحله بر اساس عفونت های واقعی است که شرکت کنندگان در زندگی عادی خود متحمل شده اند.

تاتیانا گولیکووا، به خبرگزاری اینترفاکس گفت، EpiVacCorona از ماه مارس در واکسیناسیون های گسترده مورد استفاده قرار می گیرد.

انتهای پیام/ جمعه 6 فروردین 1400

منابع

REUTERS

مطالعه موارد زیر را به شما پیشنهاد می کنیم

عوارض واکسن آکسفورد – آسترازنکا

محققین واکسن ویروس کرونا می گویند هدف بعدی سرطان است

جهش B.1.1.7 نوع انگلیسی SARS-CoV-2

جهش P.1 برزیلی SARS-CoV-2

جهش E484K (Eeek) SARS-CoV-2

×