محققین واکسن ویروس کرونا می گویند هدف بعدی سرطان است


کووید 19 ایده واکسن های mRNA را به گوش جهانیان رساند – اکنون محققان سرطان در حال تحقیق هستند که چگونه یک واکسن مشابه می تواند تومورها را برای درمان سرطان از بین ببرد.

واکسن فایزر و مادرنا اطلاعات زیادی ایجاد کردند. این به این دلیل نبود که آنها از اولین کسانی بودند که نتایج امیدوار کننده ای را در آزمایشات بالینی واکسن نشان دادند، بلکه به دلیل نحوه عملکرد واکسن آن ها بود.

دانشمندی اذعان داشتند که به زودی از فناوری تولید واکسن کرونا برای مقابله با یک آفت جهانی دیگر یعنی سرطان استفاده می کنند.

ازلم تروچی که با همسرش شرکت آلمانی بیون تک را تاسیس کرده بود، هنگامی که سال گذشته خبر آلوده شدن ویروس ناشناخته به مردم در چین را گرفتند، در حال کار بر روی راهی برای تقویت سیستم ایمنی بدن برای مقابله با تومورها بود.

به عنوان اولین واکسن های mRNA که برای استفاده در انسان تایید شده است، این یک موفقیت بزرگ در پزشکی است. فناوری این واکسن در نظر جمعیت جهانی جدید است، به این معنی که مردم برای اولین بار نحوه عملکرد آن را در مقیاس گسترده درک می کنند.

اما واکسن میکروچیپی برای شما نیست، باعث ناباروری یا تغییر DNA نمی شود.

بنابراین، واکسن mRNA دقیقاً چیست؟

طبق مرکز کنترل بیماری، RNA پیام رسان (mRNA)، به سلول های ما برای ساخت آنتی بادی اطلاعات می دهد. با این حال، واکسن های دیگر ممکن است با دادن یک قطعه کوچک از ویروس واقعی، به سلول ما اطلاعات بدهند. سپس بدن برای مقابله با آن قطعه ویروس آنتی بادی تولید می کند و از شکل ظاهری آن آگاه شود. با mRNA، هیچ قطعه ای از ویروس به بدن منتقل نمی شود.

بدن فقط اطلاعات مربوط به شکل ویروس را بدست می آورد تا بتواند در پاسخ آنتی بادی های خوبی ایجاد کند. این از نظر کووید 19 به این معنی است که بدن پروتئین مشابه پروتئین سنبله را می سازد. پروتئین مشهور سنبله نحوه ورود ویروس به سلول های ما است.

وقتی واکسن mRNA این اطلاعات را به بدن ما می دهد، بدن این پیام رسان را از بین می برد. این پیام رسان به طور ارگانیکی نابود شده است و تنها چیزی که باقی مانده است یک بدنی است که قادر به شناسایی و مبارزه با ویروس کووید 19 است.

چگونه می توان از واکسن mRNA برای مقابله با سرطان استفاده کرد؟

محققان ژلی ایجاد کرده اند که می تواند به موش های دارای ملانوم تزریق شود. این هیدروژل به آرامی نانو واکسن های RNA را آزاد می کند، که در واقع تومورهای سرطانی را کوچک می کند و رشد آنها را متوقف می کند.

انجمن شیمی آمریکا این مطالعه را در مقاله های نانو منتشر می کند.

همان مکانیسم واکسنmRNA  کووید 19 وجود دارد- به جز اینکه به بدن وارد می شود تا به سلول های تومور حمله کند.

تنها مشکل این است که mRNA به راحتی توسط آنزیم های موجود در بدن تخریب می شود. به این ترتیب است که وقتی صحبت از واکسن کووید می شود، “پیام رسان ها” به طور ارگانیک از بین می روند. بنابراین، محققان تلاش کردند تا از mRNA در بدن محافظت کنند تا زمانی که بتواند سرطان را واقعاً هدف قرار دهد.

هیدروژلی که تیم تحقیقاتی ایجاد كردند، می تواند زیر پوست موش تزریق شود و سپس به آرامی mRNA (و نانوذرات كمكی) را برای مدت 30 روز آزاد كند.

واکسن mRNA سلولهای T را فعال کرده و تولید آنتی بادی را تحریک می کند.

به طور باورنکردنی، این mRNA باعث کوچک شدن تومور در موش های تحت درمان شد. بر خلاف موش های درمان نشده، موش های واکسینه شده هیچگونه متاستازی در ریه های خود نشان ندادند.

محققین گفتند: این نتایج نشان می دهد که هیدروژل پتانسیل زیادی برای دستیابی به درمان سرطان در طولانی مدت و کارآمد تنها با یک بار درمان دارد.

انتهای پیام/ چهارشنبه 4 فروردین 1400

منابع

Open Access Government

مطالعه موارد زیر را به شما پیشنهاد می کنیم

جهش B.1.1.7 نوع انگلیسی SARS-CoV-2

جهش P.1 برزیلی SARS-CoV-2

جهش E484K (Eeek) SARS-CoV-2

عوارض واکسن آکسفورد – آسترازنکا

پاستوریزاسیون

×